Apă minerală retrasă dintr-un lanţ de magazine din ţară. Compania susţine că au fost probleme de etichetare
0În jur de 150.000 de litri de apă minerală au fost retraşi de la comercializare dintr-un lanţ de supermarketuri la nivel naţional, după ce inspectorii de la Protecţia Consumatorului au constatat că apa provenea dintr-un izvor neomologat, în urma unei reclamaţii depuse de un client. În replică, reprezentanţii Lidl au anunţat că au retras produsele şi susţin că a fost doar o problemă de etichetare, potrivit DIGI24.
Inspectorii ANPC au decis să ceară retragarea de pe piaţă a unui sortiment de apă minerală, comercializat în magazinele Lidl, după ce au constatat că aceasta era îmbuteliată dintr-un izvor care nu se află pe lista Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale. Controlul a venit în urma unei reclamaţii primite de la un client, relatează DIGI24.
„Sursa F4 Roşu nu e înregistrată ca rezervă sau resursă de apă minerală. Societatea Naţională a Apelor Minerale, care are în concesiune această sursă, ne-a spus că nu furnizează apă minerală naturală pentru îmbuteliere din acest foraj”, a declarat Marius Dunca, preşedintele ANPC.
„Au fost verificaţi 93 de operatori economici. S-au oprit de la comercializare 73.606 litri din sursa F4 Roşu şi operatorul economic, voluntar, a retras 44.644 de litri. S-au aplicat 36 de amenzi convenţionale, în valoare de 268.100 lei”, a mai spus acesta.
”Apa minerală nu prezintă probleme de calitate”
După ce luni au apărut aceste informaţii, reprezentanţii lanţului de magazine Lidl au trimis un comunicat de presă în care explică întreaga situaţie: a fost o problemă de etichetare şi nu una de conţinut în cazul sticlelor de apă retrase de la comercializare, potrivit DIGI24.
„Am retras o parte din apa minerală Saguaro de 2 litri furnizată de unul dintre producătorii noştri. Motivul pentru retragerea apei a fost etichetarea greşită privind descrierea sursei de îmbuteliere a apei. Putem confirma, prin intermediul buletinelor de analiză puse la dispoziţie de producător, că apa minerală Saguaro de 2 litri nu prezintă probleme de calitate. (...) După remedierea neconcordanţelor privind etichetarea, apa minerală Saguaro de 2 litri de la respectivul producător se va regăsi spre vânzare în toate magazinele Lidl din ţară", se arată în comunicatul Lidl.
Acelaşi sortiment de apă minerală a mai fost retras o dată de pe piaţă, la finalul anului 2011, din 21 de judeţe din ţară, după ce firma care o produce a descoperit, la un control, că apa are o încărcătură biologică peste limita admisă.
Pe aceeaşi temă:
Atenţie la apa minerală! Protecţia Consumatorilor a retras de pe piaţă 122 de litri
Tu ştii ce bei de la automatele de cafea? Protecţia Consumatorilor Cluj a găsit mai multe nereguli