Accidentul feroviar de la Roșiori. Primele date din anchetă: mecanicul trenului de călători nu a frânat
0Accidentul feroviar de pe 13 martie, de la Roșiori, unde trenul de călători IR 1822 a lovit în plin un tren de marfă încărcat cu mașini a avut loc din cauza mecanicului primei garnituri care efectiv nu a frânat, scrie Club Feroviar, citând documente din ancheta internă derulată de CFR Călători.

„La trecerea peste inductorul activ de 2000 Hz de la semnalul de intrare în stația Roșiori Nord a fost acționat butonul DEPĂȘIRE ORDONATĂ timp de 10 secunde, motiv pentru care nu s-a produs frânarea de urgență a trenului, neînregistrându-se golirea conductei generale de aer. După trecerea trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA) trenul circulă cu viteze cuprinse între 52 km/h și 50 km/h o distanță de aproximativ 192 de metri. În continuare, de la 50 km/h, viteza trenului scade la zero într-o distanță de 117 metri, se menționează în document, adică garnitura se oprește. După trecerea trenului de semnalul de intrare în stația Roșiori Nord nu se înregistrează nicio golire a conductei generale de aer a trenului. Mai pe românește, mecanicul nu a frânat, iar trenul de călători s-a oprit ca urmare a impactului cu marfarul”, arată publicația citată.