Proiect de ordonanţă de urgenţă: amânarea evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a şi prelungirea acreditărilor pentru şcolile doctorale
0Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul instituţiei un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede amânarea cu patru ani a evaluării transdisciplinare la clasa a 8-a din cauza faptului că procesul de predare, învăţare şi evaluare nu s-a realizat transdiciplinar până în acest moment. Mai mult, proiectul de OUG prevede ca şcolile doctorale să-şi păstreze acreditările chiar dacă nu au fost evaluate aşa cum se impunea.
Proiectul de ordonanţă de urgenţă prevede, mai exact, o nouă amânare a aplicării termenelor prevăzute în Legea educaţiei naţionale din 2011.
În urma analizei situaţie „generaţiei de elevi care a început clasa a V‐a în anul şcolar 2017 ‐ 2018 şi care, potrivit prevederilor art. 361, alin.(3), lit.b) din Legea educaţiei naţionale nr. 1 /2011, cu modificările şi completările ulterioare, ar urma să susţină la examenul de evaluare naţională probe transdisciplinare, în conformitate cu prevederile art. 74, alin. (5) , în contextul în care până în acest moment, procesul de predare – învăţare - evaluare nu s-a realizat transdisciplinar”, Ministerul Educaţiei propune prorogarea termenului pentru desfăşurarea evaluării naţionale cu probe transdisciplinare până la absolvirea clasei a 8-a de către generaţia de elevi care începe în anul 2020-2021 clasa a 5-a.
Şcolile doctorale scapă de retragerea acreditării
În privinţa şcolilor doctorale, proiectul de ordonanţă de urgenţă prevede ca şcolile doctorale să-şi menţină acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021.