Evaluare Naţională: Elevii de clasa a VI-a susțin miercuri proba la Matematică şi Ştiinţe ale naturii

0
Publicat:

Elevii de clasa a VI-a susţin miercuri, 29 mai, proba la Matematică şi Ştiinţe ale naturii din cadrul Evaluării Naţionale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.

La clasele a VI-a  și a IV-a , durata alocată rezolvării este de 60 de minute. FOTO arhivă
La clasele a VI-a și a IV-a , durata alocată rezolvării este de 60 de minute. FOTO arhivă

„Probele au o structură şi caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaţionale şi implică un nivel mediu de dificultate", se arată în comunicat al Ministerului.  

Amintim că durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV şi EN VI), fațăde 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Națională pentru clasa a doua.

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.

Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale.

„Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt", precizează Ministerul Educaţiei.

Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

Potrivit Ministerului, rapoartele generate la nivelul unităţii de învăţământ pe baza acestor rezultate furnizează "argumente statistice de maximă importanţă şi relevanţă" pentru construirea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naţionale, măsuri "focalizate" pe nivelul unităţii de învăţământ şi pentru beneficiarii serviciilor educaţionale: elevi, părinţi/tutori, cadre didactice, personal educaţional de sprijin etc.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite