Restricţiile pentru a doua aeronavă a companiei „Air Moldova”, blocată în Antalya, urmează să fie scoase astăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
avion air moldova foto air moldova

Avionul Air Moldova blocat sâmbătă în Antalya în urma unei restricţii de decolare a aterizat duminică la Chişinău. Restricţiile pentru a doua aeronavă care se află pe aeroportul din Antalya urmează să fie scoase astăzi, transmite IPN.

Pe 4 iunie, zeci de pasageri s-au pomeni blocaţi pe aeroportul din Turcia. Air Moldova preciza că restricţiile sunt provocate de invocarea de către prestatorul din Turcia a pretinselor datorii contractuale faţă de acesta. „Prestatorul din Turcia declară că datoriile datează din 2014, dar au fost înaintate companiei aeriene  în 2017, perioada în care Air Moldova, era companie de stat. Totodată, conform datelor contabile preluate după privatizarea ÎS CA „Air Moldova”, în urma auditelor interne efectuate, toate facturile faţă de prestator au fost achitate. În acest moment Air Moldova efectiv nu are nicio datorie faţă de prestatorul din Turcia”, se menţionat într-un comunicat de presă al operatorului.

Perturbarea orarului de zbor s-a extins şi asupra unor zboruri regulate. Din acest motiv, compania îndeamnă pasagerii să verifice statutul zborului pe panourile informative din aeroport. În cazul zborurilor regulate, trebuie verificate adresele de email menţionate la procurarea biletului. În cazul zborurilor charter, precum Antalya, persoanele sunt îndemnate să ţină legătura directă cu operatorul turistic de la care au achiziţionat pachetul turistic.

Autoritatea Aeronautică Civilă menţionează că de astăzi se preconizează a fi scoase restricţiile şi pentru a doua aeronavă de tip A-319. Totodată, pentru a diminua efectele reţinerii la sol a aeronavelor „Air Moldova”, la solicitarea ultimei, au fost autorizate zboruri suplimentare a companiilor turceşti.

„Reamintim pasagerilor că în cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenţii de turism şi nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, pasagerul urmează să adreseze solicitările şi reclamaţiile către agenţia turistică, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorităţii Aeronautice Civile”, precizează instituţia.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite