Noile trasee ale microbuzelor din Chişinău nemulţumesc şoferii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Scandalul microbuzelor din Chişinău continuă. Foto Adevărul Moldova
Scandalul microbuzelor din Chişinău continuă. Foto Adevărul Moldova

Şoferii de microbuze se arată nemulţumiţi de noile modificări ale itinerarelor acestora, intrate în vigoare de la 1 noiembrie şi îl învinuiesc pe primarul Dorin Chirtoacă că ar „merge împotriva poporului”. Tot ei însă continuă să încalce Regulamentul circulaţiei rutiere, punând în pericol siguranţa pasagerilor.

Reforma în transportul municipal, ce prevede modificarea tuturor rutelor de microbuz care circulă în municipiul Chişinău, a intrat în vigoare de la 1 noiembrie, anunţă Primăria capitalei. Astfel, microbuzele circulă deja pe străzi secundare şi traversează centrul oraşului pe căi ocolitoare. Totodată, unele itinerare sunt mai scurte. Potrivit autorităţilor locale, treptat va creşte numărul de unităţi de troleibuz şi autobuz. De asemenea, din 1 noiembrie 2014, microbuzele de linie, pe lângă schimbarea itinerarelor, sunt obligate să afişeze în interior orarul de circulaţie, care va fi de la 6.00 la 23.00.

Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate

Am hotărât să verificăm modul în care este respectată dispoziţia primarului. Microbuzul de pe ruta 126 nu avea afişat orarul de circulaţie, pe motiv că „încă nu este gata”. Lipsa acestuia am constatat-o în mai multe unităţi de transport. Şoferii dau vina pe conducerea firmei şi cea a Direcţiei Transport, care nu le-a oferit un grafic nou. Lucrurile stau un pic altfel în unele microbuze de pe ruta 103, de exemplu. Aici însă, există un orar al circulaţiei, dar pentru itinerarul vechi.

Conştienţi de regulile de transportare a pasagerilor, şoferii continuă să le încalce. Acestea se referă atât la numărul de călători, care pot fi transportaţi în picioare, cât şi la viteza de deplasare prin oraş. Şoferii spun că sunt nevoiţi să încalce aceste cerinţe, deoarece, în caz contrar, activitatea lor rămâne fără profit. „De la un capăt la altul, un şofer cheltuie 80 de lei pentru motorină, adică 160 de lei pentru o rotaţie. Dar el face patru sau cinci rotaţii pe zi”, menţionează Grigore, dispecer al rutei 126.

Şi pentru viteza excesivă conducătorii de microbuze găsesc explicaţii, dar refuză să-şi spună numele. Unul dintre şoferii de pe ruta 103 se plânge că e imposibil să respecte limita de 50 km/oră, deoarece nu ar reuşi să se încadreze în cerinţele graficului. Un coleg de-al său, de pe ruta 126, adaugă că un alt motiv este gândul de a nu fi depăşit de un alt şofer al rutei respective.

Oamenii, „zăpăciţi”, dar conştienţi

Părerile oamenilor vizavi de modificările operate de Primărie sunt împărţite. Unii spun că acest lucru îi zăpăceşte şi că nu va aduce nimic bun, iar alţii sunt de acord că microbuzele nu trebuie să circule prin centrul oraşului.

Indignat de noile modificări ale itinerarelor, un domn ne-a spus că de 20 de minute aşteaptă microbuzul în staţii diferite şi tot nu poate înţelege cum s-a modificat direcţia acestuia. Iar Larisa, o altă locuitoare a oraşului, afirmă că, pe lângă regulile impuse şoferilor, pe care nu le respectă, aceştia mai sunt şi brutali, făcând referire la un şofer de pe ruta 115. „Modificările sunt destul de normale, deoarece transportul public trebuie să circule liber, iar la marginea oraşelor, unde acesta nu e accesibil, se poate să circule microbuzele”, afirmă Pavel, pasagerul rutei 171.

Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite