MAI propune un regulament de evacuare a maşinilor în parcări speciale
0
Dacă maşina este parcată neregulamentar va ajunge într-o parcare special amenajată, de unde proprietarul o va putea ridica doar după ce va achita taxele de evacuare şi parcare. În cazul în care automobilul este parcat regulamentar, dar stânjeneşte circulaţia, de exemplu pe traseele traversate de delegaţiile oficiale, va fi mutat în cel mai apropiat loc cu putinţă. În acest caz cheltuielile vor fi acoperite din sursele bugetului de stat.
Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterilor publice un regulament care stabileşte modul de evacuare a unităţilor de transport care creează obstacole circulaţiei rutiere, transmite IPN.
Potrivit prevederilor în vigoare ale Codului Contravenţional, autovehiculele parcate neregulamentar pot fi transportate la subdiviziunea de poliţie din apropierea locului unde a fost comisă contravenţia. Pentru că spaţiile amenajate în aceste scopuri sunt insuficiente şi nici autovehicule speciale de ridicare şi evacuare a unităţilor de transport nu au, autorităţile îşi propun să apeleze la serviciile agenţilor economici, care vor stabili tarifele pentru evacuarea şi parcarea maşinilor.
În cazul în care vehiculele vor fi duse la parcările subdiviziunilor de poliţie, se vor aplica tarifele stabilite de Guvern. În perimetrul municipiilor şi al centrelor raionale – 250 de lei pentru evacuarea mijlocului de transport, iar în suburbii – între 300 şi 350 de lei, în funcţie te tipul autovehiculului. În funcţie de timpul aflării maşinii la parcarea specială, se va calcula şi taxa de parcare: 15 lei ora în primele cinci zile şi 200 de lei pentru 24 de ore dacă termenul este mai mare. În cazul autobuzelor, taxa pentru intrarea pe teritoriul parcării va constituie 550 de lei, depozitarea pe un termen de până la cinci zile – 20 de lei ora, iar depozitarea pe un termen mai mare de cinci zile – 360 de lei pentru 24 de ore. Pentru autocamioane, remorci cu lungimea mai mare de şapte metri, mărimea taxelor creşte.
Printr-un alt proiect, MAI propune ca şoferilor care vor conduce vehicule în stare de ebrietate să le fie anulat permisul de conducere, cu posibilitatea de a-l redobândi doar după susţinerea examenului auto sau după frecventarea, în anumite cazuri, a unor cursuri de instruire antialcoolică sau antidrog.