Untura de porc folosită drept combustibil pentru avioane, un pericol pentru planetă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grăsimea de la porci, vite și pui morți este folosită pentru a face combustibil ecologic pentru avioane, dar un nou studiu avertizează că această variantă verde va afecta planeta, relatează BBC.

Combustibilul din untură de animale moarte pentru aviație este insuficient FOTO Shutterstock
Combustibilul din untură de animale moarte pentru aviație este insuficient FOTO Shutterstock

Grăsimile animale sunt considerate deșeuri, astfel încât combustibilul de aviație fabricat din acest material are o amprentă de carbon mult mai mică. Astfel, este de așteptat ca cererea de combustibil obținut din subproduse de origine animală să se tripleze până în 2030, iar companiile aeriene să fie cele care vor profita cel mai mult de pe urma acestui combustibil, scrie BBC

În acest context, experții se tem că penuria va forța alte industrii să folosească mai mult ulei de palmier – un generator uriaș de emisii de carbon. Companiile aeriene sunt presate să reducă emisiile uriașe de dioxid de carbon, care provin în principal din arderea kerosenului de origine fosilă. Dar studiul realizat de Transport & Environment, un grup care promovează transporturile nepoluante, subliniază că pur și simplu nu sunt sacrificate suficiente animale în fiecare an pentru a satisface cererea tot mai mare de grăsimi animale a companiilor aeriene.

  „Nu există o ofertă nesfârșită de animale sau de grăsimi animale”, avertizează Matt Finch de la Transport & Environment.

Așa că, dacă va exista o cerere suplimentară masivă, de oriunde din aviație, în acest caz, industriile în care se folosește în prezent grăsimea, vor trebui să caute alternative. Iar această alternativă este uleiul de palmier. Deci, indirect, aviația va fi responsabilă pentru creșterea cantității de ulei de palmier care va fi folosită la nivel global”.

Utilizarea sporită a uleiului de palmier este legată de creșterea emisiilor, deoarece pădurile mai vechi, care stochează cantități mari de carbon, sunt defrișate pentru noile plantații. Timp de secole, seul și untura au fost folosite pentru a face lumânări, săpunuri și produse cosmetice.

În Europa, combustibilul din animale moarte a crescut de 40 de ori din 2006

Cu toate acestea, în ultimii aproximativ 20 de ani, biodiesel-ul obținut din aceste deșeuri animale sau din uleiuri de gătit a crescut constant în Marea Britanie și în alte țări. În întreaga Europă, combustibilul obținut din animale moarte a crescut de patruzeci de ori din 2006 încoace, conform noilor date. O mare parte din acest material este utilizat la autoturisme și camioane sub formă de biodiesel, care este clasificat ca fiind un combustibil durabil și, ca atare, are o amprentă de carbon mult mai mică în conformitate cu normele în vigoare.

  Potrivit Transport & Environment, pentru un zbor de la Paris la New York ar fi nevoie de grăsimea de la 8.800 de porci morți, dacă tot combustibilul ar proveni din surse animale. Având în vedere că Regatul Unit va restricționa utilizarea produselor de origine animală și a uleiurilor de gătit uzate, zborurile care realimentează în Marea Britanie vor avea probabil doar cantități mici de material de origine animală în motoarele lor.

În UE, companiile aeriene vor avea un obiectiv de 6% de combustibil durabil pentru aviație pentru 2030, din care 1,2% trebuie să provină din e-kerosen. Presupunând că restul de 4,8% este obținut în întregime din grăsimea animală, ar fi nevoie de aproximativ 400 de porci pe zbor transatlantic.

La concurență cu industria hranei pentru animale de companie

Printre acele industrii care ar putea avea nevoie de diferite ingrediente în cazul în care aviația consumă o cotă mai mare de grăsimi animale se numără producătorii de alimente pentru animale de companie.

În prezent, aceștia utilizează o cantitate semnificativă de subproduse animale de calitate mai bună pentru a fabrica hrana celor 38 de milioane de animale de companie din Marea Britanie.

Aceste ingrediente sunt cu adevărat valoroase pentru noi și sunt greu de înlocuit, fiind folosite deja într-un mod foarte durabil”, a declarat Nicole Paley, director general adjunct al UK Pet Food, asociația comercială a producătorilor.

Așa că, deturnarea acestor ingrediente către biocombustibili creează de fapt o altă problemă. Ne-ar pune în competiție cu industria aviației. Și când vine vorba de sectorul aviației, industriei hranei pentru animale de companie i-ar fi foarte greu să concureze. "

În prezent, Regatul Unit se consultă cu privire la limitarea tipului de grăsimi animale care intră în combustibilul pentru avioane. Guvernul analizează o interdicție sau o limită strictă atât a grăsimilor animale, cât și a uleiului de gătit uzat în sectorul aviației, îngrijorat de consecințele nedorite.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite