Autoritățile sud-coreene au decis să să dărâme barierele de beton folosite pe anumite aeroporturi, după tragedia de la Muan
0Autoritățile sud-coreene au anunțat faptul că vor dărâma toate barierele de beton folosite pe anumite aeroporturi în întreaga ţară, în urma incidentului de luna trecută. Un avion al companiei Jeju Air a aterizat „pe burtă” la Muan, după care s-a izbit de un zid de la capătul pistei și a luat foc.

La 29 decembrie, un avion de tip Boeing 737-800 al companiei Jeju Air, la bordul căruia se aflau 181 de pasageri, care venea de la Bangkok, a aterizat ”pe burtă” la Muan, iar după cîteva secunde s-a izbit de un zid de la capătul pistei şi a luat foc.
La acea vreme, dinc cei 181 de pasageri din avionul Boeing 737-800, doar doi membri ai echipajului au supravieţuit celei mai mari catastrofe aeriene din Coreea de Sud.
În centrul atenţiei se află cauzele posibile ale accientului. În primă instanță, pilotul a transmis un mesaj de alertî după ce au lovit mai multe păsări și a anulat apoi prima tentativă de aterizare.
La a doua încercare de aterizare, trenul de aterizare nu a ieşit.
Însă se pun întrebări despre motivul pentru care o structură de beton, pe care era instalat un localizator - un instrument care le permite avioanelor să navigheze la aterizare - se afla la capătul pistei.
De aceea, Ministerul Amenajării Teritoriului, Infrastructuii şi Transporturilor a anunțat sâmbătă, 25 ianuarie, faptul că vor înlocui aceste ziduri cu structuri ușoare din oțel în șapte aeroporturi din țară.
Potrivit Institutului Naţional sud-coreean de Resurse Bilologice, „pene au fost găsite în cele două motoare” ale Boeingului Jeju Air.
Anchetatorul-şef Lee Seung-yeol declara presei că ”pene (au fost) găsite într-unul dintre motoare” şi avertiza că lovirea unei păsări nu provoacă imediat o pană de motor.
De asemenea, cele două cutii negere ale avionului au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de accidentul soldat cu moartea a 179 din cei 181 de pasageri, a anunţat sâmbătă Ministerul sud-coreean al Transporturilor.
„Analizele au arătat că înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR) şi înregistratorul de date de zbor (FDR) nu mai înregistrau în timpul celor patru minute care au precedat coliziunea” avionului cu zidul de la capătul pistei, provocând ruperea aeronavei, a precizat ministerul într-un comunicat, citat de AFP.