Germania, în prag de alegeri: 20% dintre votanți încă nu au o opțiune clară SONDAJ
0Înaintea alegerilor generale din Germania de duminică, un număr semnificativ de alegători încă nu și-au decis votul, ceea ce ar putea duce la schimbări de ultim moment ce ar influența rezultatul final.

Potrivit unui sondaj YouGov realizat pentru Agenția de Presă Germană și citat de Politico, 20% dintre alegători își vor decide votul în ultimele zile dinaintea scrutinului, iar 7% dintre aceștia chiar în ziua alegerilor.
De unde se informează alegătorii?
Sursele de știri tradiționale rămân principalul mijloc prin care cetățenii se informează despre alegeri. 63% dintre respondenți au declarat că se bazează pe televiziune, ziare, radio și portaluri online de știri. Totodată, discuțiile cu familia, prietenii și colegii joacă un rol important. 42% dintre participanții la sondaj au afirmat că își conturează opțiunea de vot și pe baza acestora.
Influența rețelelor sociale variază semnificativ în funcție de afinitățile politice. La nivel general, 27% dintre alegători folosesc platforme precum Facebook, X, Instagram, TikTok și YouTube pentru a se informa. Totuși, această pondere este considerabil mai mare în rândul susținătorilor partidului de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), unde 40% dintre alegători se bazează pe social media. O tendință similară se observă și în rândul simpatizanților partidului de extremă stânga Die Linke, cu 43%.
În schimb, doar 13% dintre alegătorii care susțin Uniunea Creștin-Democrată (CDU) și aliatul său bavarez, Uniunea Creștin-Socială (CSU), se informează prin intermediul rețelelor sociale.
Campania electorală din ultimele săptămâni a influențat decizia a 26% dintre votanți, în timp ce 38% declară că aveau deja o opțiune clară.
Cu atât de mulți alegători încă indeciși, ultimele zile de campanie s-ar putea dovedi cruciale pentru viitoarea configurație a guvernului german, scrie Politico.