Cum își completează brigăzile ucrainene rândurile epuizate de război. „E ca la piață. Trebuie să încerci să găsești oameni cu metode de marketing”

0
Publicat:

Multe unități, care spun că sistemul oficial de recrutare este disfuncțional și greu de manevrat, și-au început propriile campanii de recrutare pentru a-și completa rândurile epuizate în războiul cu Rusia.

soldati ucraineni

Panouri de mărimea unui zgârie-nori arată trupe de asalt în echipament de luptă care ies dintr-o minge de flăcări. Pe afișele de pe stradă, soldații îi îndeamnă pe trecători să se înroleze, proclamând că „victoria este în mâinile tale”. Dacă mergi cu un tren de mare viteză ai șanse mari ca o televiziune să facă reclamă la locuri de muncă pentru operatorii de drone, scrie The New York Times.

În ultimele luni, în capitala Kiev și în alte orașe ucrainene, au devenit omniprezente campaniile de recrutare pline de fervoare naționalistă. Ele sunt poate cel mai vizibil semn al eforturilor de a reface trupele ucrainene epuizate de mai bine de doi ani de război brutal – un efort despre care experții și oficialii spun că este crucial pentru a evita atacurile necruțătoare ale Rusiei .

Dar majoritatea campaniilor nu sunt opera conducerii politice și militare a țării. Sunt inițiativele brigăzilor înfometate de trupe care și-au luat misiunea în propriile mâini, evitând un sistem oficial de mobilizare despre care ei spun că este disfuncțional, alegând adesea oameni care nu sunt apți și nu doresc să

„Aceste campanii sunt mult mai eficiente pentru că primim exact oamenii de care avem nevoie”

„Aceste campanii sunt mult mai eficiente pentru că primim exact oamenii de care avem nevoie”, a spus Dmitro Koziatnskyi, un medic militar devenit recrutor în batalionul Lupii Da Vinci, care a început ca aripa paramilitară a unei coaliții de partide politice de extremă dreapta după anexarea Crimeei de către Rusia în 2014.

Batalionul, care a fost acum absorbit în forțele armate ale Ucrainei, caută în prezent aproximativ 500 de noi membri și a făcut publicitate pentru diverse posturi, precum medici, mecanici și geniști care curăță câmpurile minate. Recrutorii desfășoară interviuri lungi, încercând să găsească posturi care se potrivesc cu abilitățile candidaților. Oamenii pot renunța după câteva zile de antrenament dacă nu le place.

„Este ca o întâlnire”, a spus Koziatinski în biroul de recrutare recent deschis al batalionului din centrul Kievului, care este acoperit cu logo-urile a trei lupi care își dezvăluie colții. „Încercăm să explicăm cât mai mult posibil ce așteptăm de la acești oameni și ce se pot aștepta ei de la noi.”

Aceasta este o schimbare majoră față de procesul de mobilizare al armatei, care nu permite oamenilor să-și aleagă postul. Mulți ucraineni se tem că, dacă vor fi recrutați, vor fi trimiși direct în război de tranșee fără prea mult antrenament. Criticii spun, de asemenea, că acțiunea oficială de recrutare este prea agresivă și înfundată în birocrația și corupția în stil sovietic .

Oleksandr Pavliuk, comandantul forțelor terestre ale Ucrainei, a declarat că critica la adresa procesului oficial de mobilizare nu a fost de ajutor pentru efortul de război. „Ne schimbăm, ne vedem deficiențele și muncim în fiecare zi pentru a deveni mai buni”, a spus el.

Un înalt oficial militar ucrainean, vorbind sub rezerva anonimatului pentru a discuta un subiect sensibil, a spus că brigăzile sunt libere să-și conducă propriile campanii de recrutare, dar că armata le monitorizează activitățile.

Într-un război în care soldații sunt în permanență sub foc de drone și obuze, riscurile de a lupta în unități de linie din față precum Lupii Da Vinci rămân foarte mari.

Dar brigada, la fel ca mulți alții, a încercat să tempereze temerile oamenilor cu privire la ceea ce înseamnă dacă se alătură unei unități militare și să facă apel la patriotismul lor, folosind o campanie de relații publice care a fost mult mai extinsă decât puținele postere de recrutare ale guvernului.

„Este ca o piață”, a spus Miroslav Hai, un ofițer responsabil cu relațiile civilo-militare în brigada forțelor speciale Ivan Bohun, care a luptat în prima linie. „Trebuie să încerci să găsești oameni cu metode de marketing.”

Cele mai multe dintre brigăzi par să-și susțină activitățile de publicitate și recrutare prin apeluri de crowdsourcing pentru forță de muncă și echipament. Brigada Lupii lui Da Vinci, de exemplu, a spus că se bazează pe o rețea de susținători pentru a-și proiecta și produce reclamele și că biroul său i-a fost oferit gratuit de Consiliul orașului Kiev.

Necesitatea refacerii forțelor armate ucrainene este evidentă de luni de zile. Președintele Volodimir Zelensky a spus recent că 31.000 de soldați au fost uciși în război , un număr care cel mai probabil subestimează adevăratul bilanț. Comandanții militari l-au îndemnat să mărească numărul recruților pentru a compensa pierderile și a rezista încă un an de lupte aprige.

Dar un proiect de lege de mobilizare care ar putea deschide calea unui proiect la scară largă a trenează în Parlament de luni de zile.

Între timp, ofițerii de brigadă s-au plâns că recruții din sistemul oficial sunt adesea prea bătrâni, cu sănătate precară și nemotivați. Alina Mihailova, ofițer în batalionul Lupii Da Vinci, a spus că din cei 200 de recrutați pe care i-a primit brigada, doar 25 au manifestat dorința de a lupta.

„Sarcina noastră este să recrutăm voluntari mai repede, astfel încât să obținem mai puțini dintre acei oameni care sunt absolut nemotivați”, a spus Mihailova.

Pagina de Instagram a unității , urmărită de aproape 50.000 de persoane, a fost un factor cheie al acestui efort. În ultimele săptămâni, Lupii Da Vinci au postat mai multe videoclipuri în care explică munca geniștilor și a operatorilor de drone sau în care sunt prezentați soldați care se pregătesc pentru un asalt la sol .

Așezat la un birou, Evhenii Hrihoriev, un recrutor, l-a întrebat pe Oleg Greșko, un tânăr slab de 20 de ani, cu o barbă mică, care a intrat în biroul de recrutare al batalionului recent, ce vrea să facă. „Infanterie”, a răspuns repede Greșko.

O altă recrută, Marina Kovalenko, care s-a antrenat cu batalionul și intenționează să lucreze ca funcționar, a spus că a fost atrasă de abordarea individualizată a unității. „Aici, ai ocazia să alegi ce ți se potrivește cel mai bine și să vorbești despre asta”, a spus ea.

Competiție între unități

Multe brigăzi au adoptat această abordare, ținând cont de faptul că, pe măsură ce războiul pare să se prelungească, oamenii vor „să-și aleagă și să-și controleze viitorul în armată”, a declarat Vladislav Greziev, șeful Lobby X, una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din Ucraina, care a creat un secţie specială pentru locuri de muncă în armată.

Greziev a spus că aproximativ 500 de unități ale armatei au postat locuri de muncă pe platformă , cu aproximativ 3.200 de posturi deschise și aproape 80.000 de cereri primite. Candidații sunt invitați să găsească un post care li se potrivește făcând clic pe hashtag-uri tematice care restrâng căutarea.

Brigăzile promovează multe roluri care nu sunt de luptă, cum ar fi un bucătar pentru informații militare și un designer digital într-o brigadă de asalt și au promis, de asemenea, echipamente bune și o pregătire mai bună decât primesc recruții.

Brigada a treia de asalt, o ramură a forțelor speciale ale Ucrainei, „conduce deocamdată”, datorită prezenței puternice pe rețelele de socializare

Koziatinski, de la Lupii lui Da Vinci, a spus că „există o oarecare competiție” între unități pentru a atrage cei mai buni recruți. El a spus că Brigada a treia de asalt, o ramură a forțelor speciale ale Ucrainei, „conduce deocamdată”, parțial datorită prezenței sale puternice pe rețelele de socializare.

Afișele de recrutare ale brigăzii sunt greu de ratat pe străzile din Kiev. Acestea prezintă trupe de asalt ucrainene care se confruntă cu soldați asemănați cu zombi, presupus a fi ruși, pe fundalul apusului. „Luptă”, scriau afișele cu litere mari portocalii.

Unitatea a încercat, de asemenea, să reducă diferența dintre civili și personalul militar, organizând jocuri de război, în afara Kievului, la câteva luni, cu arme care trag proiectile de plastic. Aici publicul se poate amesteca cu rezerviștii și instructorii de brigadă.

Semen Gagarin, un manager de 33 de ani la o companie producătoare de miere, a spus că nu crede că campania le va schimba părerea celor care refuză să servească .

Dar el a recunoscut, stând lângă un afiș de recrutare în centrul Kievului, că „pune mai multă presiune asupra tuturor” și poate convinge oamenii care au ezitat să se înroleze. Câțiva prieteni de=ai săi au decis să se alăture Brigăzii a treia de asalt, a spus el.

„Aceasta este șansa noastră de a obține oameni motivați”, a spus domnul Koziatinski.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite