Un măr pe zi ţine medicul la distanţă. Mit sau realitate?

0
0
Mănâncă merele cu coajă, deoarece aceasta conţine de două ori mai multă vitamina B5 decât miezul
Mănâncă merele cu coajă, deoarece aceasta conţine de două ori mai multă vitamina B5 decât miezul

Merele se numără printre puţinele fructe care se găsesc atât în pieţe, cât şi în supermaketuri tot anul. Medicii ne recomandă să mâncăm zilnic un măr, deoarece astfel vom putea preveni, dar şi controla mai uşor multe probleme de sănătate.

Din vremuri străvechi, mărul este considerat un aliment-medicament. Această etichetă se datorează cocteilului de nutrienţi valoroşi din compoziţia sa. Înmagazinează minerale (potasiu, sodiu, calciu, fier şi magneziu), vitamine (complexul B (B1, B2, B3, B5) şi C (un singur măr furnizează 10 mg de vitamina C)), acizi (oxalic, formic, acetic, caproic), zaharoză şi pectină (fibră solubilă nedigerabilă).

Iar în ceea ce priveşte compoziţia calorică, 100 g de mere conţin numai 128 de calorii.

În cartea „Tratamentul bolilor prin legume, fructe şi cereale", medicul Jean Valnet face o trecere în revistă a proprietăţilor şi indicaţiilor pe care le au merele.

Proprietăţi:

1.Tonic muscular şi al sistemului nervos.

2.Diuretic uricolitic.

3.Antireumatismal.

4. Reglator al nivelului colesterolului.

5.Digestiv.

6.Laxativ (un măr în fiecare seară după cină).

7.Depurativ sanguin (un măr în fiecare dmineaţă pe stomacul gol).

8.Stimulent şi decongestiv hepatic.

9.Antiseptic intestinal.

10.Reîntineritor al ţesuturilor.

Indicaţii:

1.Astenie fizică şi intelectuală.

2.Surmenaj, convalescenţă, sarcină.

3.Anemie, demineralizare.

4.Reumatism, gută.

5.Artrită.

6.Litiază urinară.

7. Obezitate.

8. Hepatită.

9. Diaree ori constipaţie.

10. Infecţii intestinale.

11.Herpes.

12. Stări febrile.

13.Ulcer gastric, gastrită.

14.Afecţiuni bronhice.

15. Insomnie, nervozitate, cefalee.

Bine de ştiut

Mărul este permis în dieta diabeticilor. În cartea sa, medicul Valnet mai menţionează că, în Elveţia, există medici care tratează cu succes diabetul infantil prin cure de mere, dar şi de legume (roşii coapte în cuptor).

Citeşte şi: CAMPANIE „Tu ştii ce mănânci?” Află care sunt cele mai sănătoase uleiuri şi cum se folosesc la gătit!

Mesajul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii: „Protejează-ţi lumea, vaccinează-te!“

Mai multe - Viață sănătoasă

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite