UE ar putea forţa Google să-şi schimbe modul în care afişează rezultatele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google este acuzat că ar devia toate rezultatele de căutare către serviciile proprii FOTO AFP
Google este acuzat că ar devia toate rezultatele de căutare către serviciile proprii FOTO AFP

Google va fi nevoit să-şi schimbe modul în care afişează rezultatele de căutare în Europa, pentru a evita acuzaţiile antitrust de „trafic redirecţionat“ către propriile servicii, afirmă şeful antitrust al Uniunii Europene, citat de „Fianancial Times”.

Comisarul European pentru Concurenta, Joaquin Almunia, a avertizat că intenţionează să împiedice Google să mai influenţeze preferinţele consumatorilor şi să continue să pună într-o lumină proastă afacerilor competitorilor.

Încă investigăm, dar convinderea mea este că Google duce la devierea traficului. Acest tip de afacere atrage bani, iar poziţia pe care o are pe piaţa de căutare generală nu este numai una dominantă, ci reprezintă şi un abuz al acestei poziţii“, a spus Almunia pentru publicaţia citată, referindu-se la tratamentul preferenţial al Google pentru propriile servicii de căutare.

UE a emis un ultimatum pe 18 decembrie către Google, punându-i la dispoziţie o lună pentru a veni cu propuneri detaliate privind rezolvarea unei investigaţii ce ţine de doi ani, cu privire la acuzaţiile că s-a folosit de puterea sa pentru a-şi bloca rivali precum Microsoft.

Îngrijorarea lui Almunia ţine de „modul în care îşi prezintă propriile servicii“, şi nu de algoritmul confidenţial din spatele motorului de căutare.

Poziţia Statelor Unite ale Americii

Atitudinea UE faţă de Google marchează o abordare puternic diferită faţă de cea a autorităţilor de reglementare din SUA. O investigaţie americană asupra companiei a constatat că gigantul motor de căutare nu şi-a manipulat rezultatele în defavoarea altor competitori, concluzie ce nu a fost tocmai pe placul tuturor.

Almunia a explicat că divergenţa dintre UE şi SUA a fost determinată de standardele juridice diferite privind abuzul de poziţie dominantă, precum şi de poziţia mai puternică pe care Google o ocupă în Europa, unde deţine peste 90% din rezultatele de căutare.

El a respins ideea că o intervenţie ar provoca o „ruptură” cu SUA şi că astfel s-ar produce o jignire la adresa uneia dintre cele mai mari corporaţii americane. „Nu am primit nici măcar un singur mesaj din partea cealaltă a Atlanticului care să spună «hei, ce faceţi acolo?». Toată lumea ştie că acest lucru este la nivel global.”

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite