Previziuni sumbre: reţeaua Foursquare va face „check out” din afaceri până la sfârşitul anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Analiştii estimează un an dificil, probabil chiar ultimul, pentru Foursquare FOTO mashable.com
Analiştii estimează un an dificil, probabil chiar ultimul, pentru Foursquare FOTO mashable.com

După ce Foursquare înregistra în 2010 o creştere explozivă anunţată la nu mai puţin de 3.400%, analiştii consideră însă că 2013 ar putea fi anul în care compania va fi nevoită să opteze „check out” din afaceri.

Serviciile de localizare sociale au luat locul hărţilor pentru majoritatea utilizatorilor de gadgeturi. Majoritatea preferă să ştie unde este cel mai apropiat restaurant, magazin de articole sportive sau de cadouri, precum şi evaluarea altor vizitatori, pentru a-şi alege unde să meargă. 

Serviciul de localizare destinat platformelor mobile a fost creat în 2009 şi ajunsese după doar un an la aproape 400 de milioane de check-in-uri la nivel global şi chiar unul din spaţiu, de pe Staţia Spaţială Internaţională. Utilizatorii Foursquare îşi anunţau destinaţiile cu informaţii despre acestea, pe categorii: restaurante, birouri, magazine, călătorii, parcuri, instituţii de educaţie, de artă sau cluburi.

Check in sau check out 

foursquare

Declinul Foursquare este aproape la fel de abrupt ca şi succesul de care s-a bucurat în urmă cu doi ani. Compania nu reuşeşte să îndeplinească proiecţiile de evoluţie experţilor financiari şi nici pe ale propriilor specialişti, semestru după semestru, conform „Business Insider”, citată de bloggerul zoso.ro.

PrivCo, companie de cercetare specializată în evoluţia firmelor private, estimează că serviciul oferit de Foursquare va eşua înainte de sfârşitul anului, precum şi vânzarea companiei. Investitorii îşi vor vinde acţiunile în pierdere în următoarele 12 luni, dezamăgiţi de rezultatele financiare ale companiei.

Foursquare a înregistrat venituri estimate la doar două milioane de dolari în 2012. Deşi în companie a fost pompată suma de 71,3 milioane de dolari, PrivCo estimează că Foursquare va fi achiziţionată pentru mai puţin de 50 de milioane de dolari anul acesta, după ce a avut probleme de a găsi surse de finanţare în ultimele luni.

În plus, investitorii actuali au anunţat conducerea companiei că nu vor interveni cu capital adiţional. Dennis Crowley, CEO-ul Foursquare este nevoit să găsească un model sustenabil de afaceri pe care să îl aplice rapid, în urma acestui avertisment.

Analize bazate pe informaţii diferite

Este posibil, pe de altă parte, că nu a venit încă momentul de „check out”, estimează „Forbes”, care pune sub semnul întrebării cifrele de la baza analizei PrivCo, inclusiv informaţia conform căreia traficul pe web al companiei s-a diminuat la 1,4 milioane de vizitatori unici în noiembrie 2012.

Alte servicii de măsurare arată o tentindţă mai puţin sumbră decât cea anunţată de PrivCo. Traficul înregistrat de Foursquare a crescut cu peste 90% în decursul anului trecut, conform cifrelor oferite de compete.com.

Relevanţa cifrelor de trafic pe web poate să nu fie cea mai corectă metodă de evaluare a unei companii al cărui produs de bază este destinat aplicaţiilor mobile, pe de altă parte. Conform blogului specializat în reţele sociale, nielsen.com, aplicaţia Foursquare este a treia ca popularitate, după Facebook şi Foursquare, cu 10,3 milioane de vizitatori unici pe lună şi înregistrază o creştere de 118% în fiecare an. Accesarea contului de pe aplicaţiile mobile nu este înregistrată în cifrele de trafic pe web, scrie „Forbes”.

foursquare

Reprezentanţii Foursquare au refuzat să facă declaraţii referitoare la previziunile specialiştilor.

Serviciile care oferă opţiunea de „check in”

În cazul în care Foursquare va dispărea de pe piaţa reţelelor sociale anul acesta, utilizatorii nu vor rămâne în imposibilitatea de a se localiza social. Facebook este prima opţiune în acest sens, după numărul utilizatorilor. Cei care preferă serviciile oferite de Google au la dispoziţie serviciul Latitude. Twitter are, de asemenea, opţiunea de localizare ataşată mesajelor, fără prea multe detalii sau evaluări ale destinaţiilor din apropiere însă.

Yelp este un alt serviciu de localizare similar Foursquare, la fel şi compania americană Loopt.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite