Samsung îşi va popula magazinul de aplicaţii cu jocuri independente. Poate concura cu Google Play?
0
Samsung încearcă să-şi dezvolte ecosistemul propriu de aplicaţii printr-un parteneriat cu producătrul de jocuri Chillingo. Compania sud coreeană va dezvolta un portal de jocuri, denumit “100% Indie”, potrivit Engadget.
Samsung s-a săturat că magazinul său de aplicaţii să vină pe locul doi după Google Play şi a decis să îi racoleze pe dezvoltatorii independenţi de jocuri pentru a-i creea conţinut. În parteneriat cu Chillingo, divizia de jocuri a EA, Samsung lansează platforma “100% Indie” care le va permite dezvoltatorilor să-şi vândă aplicaţiile fără a le cere comision în primele şase luni. După cele şase luni, Samsung va obţine 10% din profituri, urmând ca după doi ani să perceapă un comision de 30%, la fel ca Apple şi Google.
“Dezvoltatorii vor primi 100% din încasări în perioada 4 martie 2013 – septembrie 2013, 90% între 4 septembrie 2013- 3 martie 2014, 80% între 4 martie 2014 – 3 martie 2015. După 4 martie 2015, dezvoltatorii Samsung Apps vor primi 70 din din încasări, standardul industriei”, au declarat cofondatorii Chillingo Chris Byatte şi Joe Wee.
Inspiraţie şi informaţie pentru creatorii de jocuri
Byatte şi Wee spun, citaţi de 148apps.com, că programul 100% Indie va consta într-un site menit să ofere articole inspiraţionale şi informative dezvoltatorilor de jocuri. Conţinutul site-ului nu va veni numai de la dezvoltatori de jocuri, ci şi de la regizori, muzicieni şi designeri care vor contribui la crearea unei colecţii impresionante de materiale.
Dezvoltatorii care vor lansa jocuri pe platforma 100% Indie nu sunt obligaţi la exclusivitate. Aceştia vor putea să-şi lanseze jocurile şi pe Google Play, de exemplu. De asemenea, producătorul Chillingo nu va aduce modificări substanţiale jocurilor, ci doar le vor verifica.
Producătorul Chilling nu este un mare susţinător al platformei Android. Până în trimestrul trecut, erau foarte precauţi în privinţa produselor lansate în ecosistemul Google. Acum însă, ei se simt pregătiţi să umple catalog Samsung Apps cu jocuri şi, “mulţi dintre dezvoltatorii cu care lucrăm au experienţă cu sistemul Android”, a spus Byatte.
Oficial, platforma va începe să funcţioneze începând cu data de 4 martie.
Galaxia, mai mare decât universul Android
Marca Galaxy, deţinută de Samsung, a devenit un brand de sine-stătător. Galaxy, numele asociat cu telefoanele şi tabletele pe bază de Android de la Samsung, este mai popular decât cel al sistemului de operare prin care a devenit cunoscut. Potrivit analistului Benedict Evans, citat de SlashGear, căutarea în Google a termenului Galaxy a depăşit-o pe cea a termenului Android în luna noiembrie 2012.
Ţinând cont de faptul că, tot în noiembrie 2012, Samsung deţinea 26,9% din piaţa dispozitivelor mobile din SUA, ne putem aştepta o la creştere substanţială a popularităţii ecosistemului Samsung Apps.
Şi Blackberry îşi “mituieşte” dezvoltatorii
Nu numai Samsung le acordă o atenţie sporită dezvoltatorilor de aplicaţii. Blackbeery, imediat după lansarea sistemului Blackberry 10, le-a oferit creatorilor de aplicaţii câte un terminal Z10 de culoare roşie, produs ediţie limitată de 12.000 de bucăţi.
Pe lângă modelul Z10 cu înveliş ţipător, creatorii de aplicaţii au primit şi un telefon Dev Alpha C.