Analiză Procesul dintre Apple şi Samsung nu e doar o ciondăneală pe mulţi bani, e un război de imagine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Samsung şi Apple încearcă să îşi menţină imaginea de brand în faţa publicului după acest proces FOTO: Mediafax
Samsung şi Apple încearcă să îşi menţină imaginea de brand în faţa publicului după acest proces FOTO: Mediafax

Procesul dintre Apple şi Samsung a adus lucruri interesante încă de la declaraţiile iniţiale. Specialiştii se întreabă până unde vor mai merge cele două firme în acest război.

Dacă Apple a acuzat Samsung că şi-a schimbat imediat designul, după apariţia iPhone pe piaţă, Samsung a replicat prin faptul că tot ce s-a întâmplat a fost o evoluţie naturală. „Nu e o problemă dacă te inspiri de la concurenţă, iar produsele tale urmează aceeaşi linie apreciată de către cumpărători”, au spus avocaţii Samsung în faţa juriului din San Jose (Statele Unite ale Americii).

De asemenea, reprezentanţii companiei sud-coreene au spus că Samsung are mii de designeri şi cheltuieşte miliarde de dolari în dezvoltare şi cercetare, tocmai pentru a crea produse noi, revoluţionare şi inovative.

Carolina Milanesi, Gartner: „Lucrurile au scăpat de sub control în ultima vreme”

Contactată de reporterii „National Post”, specialistul Gartner, Carolina Milanesi a declarat că procesul dintre Samsung şi Apple este unul care ţine mai mult de imaginea pe care o au companiile, decât de despăgubirile financiare.

„Consider că suntem într-un punct în care cele două companii simt nevoia să câştige acest proces pentru a marca o victorie de imagine, nu neapărat una de piaţă. Cu alte cuvinte, publicitatea care ar fi adusă de o posibilă victorie, ar fi multm ai mare decât un verdict negativ unde am putea vorbi de anumite despăgubiri financiare. Nu cred că putem vorbi despre o posibilă interdicţie în privinţa vânzărilor unui produs. De obicei, în aceste situaţii, producătorii sunt lăsaţi o perioadă de timp pentru a lucra la o variantă nouă sau pentru a decide dacă vor oferi compensaţii financiare”, a spus Milanesi.

De asemenea, unul dintre punctele de interes ale acestui proces pentru cele două companii este faptul că se desfăşoară în Statele Unite ale Americii. „Deoarece procesul este în Statele Unite ale Americii, amândouă companiile au un interes crescut pentru acesta, datorită importanţei pieţei pe care activează cei doi producători. Nu vorbim de vânzări, ci de imagine de brand”, consideră analistul Gartner.

În toată această dispută dintre doi giganţi ai tehnologiei, cu pieţe extrem de mari, poate singurii care pierd sunt consumatorii. Carolina Milanesi se întreabă până unde vor mai merge procesele şi când va fi momentul când şi cumpărătorii îşi vor da seama că lucrurile sunt exagerate.

„Mă întreb însă cât timp va mai trece până când consumatorii se vor gândi mai bine la aceste procese în instanţă şi le vor considera deja exagerate şi se vor întreba cât de mult din costurile juridice sunt plătite de ei în cadrul preţului mai mare de comercializare. De asemenea, s-ar putea să se întrebe cât de mult costă munca de a lansa un produs schimbat, care să fie în concordanţă cu cererile juraţilor sau ale firmei rivale. Deşi protejarea drepturilor intelectuale este un drept, cred că lucrurile în lumea telefoanelor mobile şi ale tabletelor au scăpat de sub control în ultima vreme”, a conchis Carolina Milanesi.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite