Oamenii plătesc pentru jocuri, atât timp cât sunt gratuite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dintre directorii Electronic Arts este de acord că oamenii nu mai vor să plătească pentru jocuri şi consideră că producătorii trebuie să se adapteze pieţei. El vede o soluţie în microtranzacţiile care se pot implementa în jocurile gratuite.

Englezii folosesc numele „freemium” pentru jocurile gratuite, dar care au un sistem de tranzacţionare în joc. Acestea pot fi obţinute fără niciun ban, pot fi jucate fără vreo problemă, dar pentru diverse bonusuri sau avantaje sunt necesare achiziţii. Acestea nu costă zeci de dolari, dar pe măsură ce jucătorul avansează el face mai multe cumpărături, ceea ce uneori trece de pragul de 40-60 de dolari, sumă plătită doar o dată pentru actualele jocuri, notează „Gamespot”.

Vicepreşedintele şi managerul general Electronic Arts, Nick Earl, a spus că viitorul este al cumpărăturilor multiple, nu al celor mari, singulare. „Un număr destul de mare de oameni sunt dispuşi să plătească mai curând sume mici pentru bonusuri directe, decât o sumă mare doar o dată”, a mai declarat acesta.  El nu a spus şi dacă vede acest plan aplicat pentru console, dar dat fiind succesul de pe smartphone-uri şi tablete, mai ales cele Apple, este de presupus că şi această piaţă se va adapta.

Peter Moore, unul dintre directorii Electronic Arts, a afirmat că jocurile freemium sunt ca mersul în centrele comerciale. Nimeni nu împiedică un om să vadă produsele, chiar să le probeze, dar dacă doreşte ceva, trebuie să plătească. El a mai apreciat că în următori cinci sau zece ani această practică va fi ea mai folosită. 

Vicepreşedintele BBC Worldwide pentru jocuri şi divertisment digital, Robert Nashak, a spus că aplicarea tacticii freemium poate duce şi la o calitate mai mare, pe lângă faptul că este un model optim de afacere. „Se pare că «gratuit» este preţul pe care oamenii sunt dispuşi să-l plătească pentru a juca jocuri. Şi ce-i bine la jocurile freemium este faptul că duce la creşterea calităţii, deoarece jucătorii pot testa înainte de a cumpăra”, a mai declarat acesta.

Tranzacţiile în jocuri nu sunt o noutate, Team Fortress 2 beneficiind deja de acest sistem. Jocul pune la dispoziţia jucătorilor un număr mare de obiecte care pot fi cumpărate. Acest procedeu este folosit şi în jocurile online mari, cum ar fi World Of Warcraft. Mai mult, Nintendo a anunţat că pregăteşte suportul pentru aceste microtranzacţii şi pe Wii U, iar aplicaţiile pentru smartphone-uri au deja aşa ceva.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite