O aplicaţie pe care Facebook a copiat-o valorează sute de milioane de dolari. Sucesul stă în pornografie sau nu?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Snapchat este o aplicaţie de sute de milioane de dolari. La propriu. FOTO Adevărul
Snapchat este o aplicaţie de sute de milioane de dolari. La propriu. FOTO Adevărul

În urmă cu câteva luni a fost lansată ceea ce s-a numit Facebook Poke. Îţi permite, în câteva secunde, să fii puţin obscen în mesajele pe care le trimiţi. Dar înainte de „ideea“ Facebook a fost altă aplicaţie cotată în prezent la circa 800 de milioane de dolari, deşi generează 0 venituri.

Cum ar fi să te pozezi gol în faţa unei oglinzi şi să trimiţi poza unei prietene, unui prieten fără ca dovezile să existe după? Pe acest principiu au mers creatorii Snapchat, o aplicaţie care îţi permite să trimiţi mesaje care se autodistrug. La sfârşitul lunii decembrie, Facebook a venit cu Poke, o aplicaţie similară presupus creată de Zuckerberg şi o alternativă la Snapchat. Nu prea a prins, dar Snapchat se bucură de un real succes, notează Business Insider.

De ce are succes Snapchat? Bill Curley, venture capitalist la Benchmark şi unul dintre primii investitori în Snapchat, explică faima şi recenta evaluare la 800 de milioane de dolari (la 24 iunie, odată cu strângerea a 60 de milioane de dolari pentru susţinere) prin două teorii:  există mult potenţial; nu există alternative. În fapt, această din urmă teorie este interesantă şi Curley leagă succesul de faptul că Facebook a încetat să mai fie o reţea a tinerilor, ci s-a maturizat într-un mediu mai sobru, mai steril.

Când o reţea socială este pe un val mare de simpatie din partea utilizatorilor, evaluărilor explodează, ajungând pentru Snapchat la cele 800 de milioane de dolari. Nu există nicio garanţie că va rezista multe luni, ori mulţi ani, la acest nivel. Apoi, succesul a venit pe fondul nevoii oamenilor de o astfel de aplicaţie. O nevoie a oamenilor de a fi obsceni în mesaje, dar fără riscul păstrării dovezilor. Desigur, pornografia efemeră este unul dintre pilonii pe care a crescut Snapchat. Şi asta în rândul tinerilor, cea mai mare masă de utilizatori.

„Mulţi tineri văd Facebook drept LinkedIn. Şi asta înseamnă că ei sunt preocupaţi de oamenii care văd ce publică - mama, profesorii, vecinii, astfel că vor un loc în care să comunice fără să se îngrijoreze de intimitate“, consideră Curley. El a mai adăugat că Snapchat este una dintre companiile cu cea mai mare creştere în a cărei susţinere s-a implicat. Explicaţiile complete ale sale sunt disponibile în videoclipul de mai jos.

Vă aşteptăm să discutăm pe Tech Adevărul pe Facebook.

Află mai multe despre Poke şi Snapchat:

Internetul adolescenţilor: Tumblr câştigă premiul de popularitate, nu Facebook

Facebook a lansat aplicaţia de mesaje care se autodistrug, iar Zuckerberg a scris codul în doar 12 zile

Facebook Poke nu şterge videoclipurile, deşi mesajele trebuie să se autodistrugă

Secretul din spatele blocării MessageMe de către Facebook: Zuckerberg a vrut să-i cumpere, dar a fost refuzat

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite