Internetul adolescenţilor: Tumblr câştigă premiul de popularitate, nu Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi Facebook îşi atribuie peste un miliard de utilizatori, reţeaua socială a lui Mark Zuckerberg nu estea cea mai folosită în rândul tinerilor. Premiul cel mare revine site-ului Tumblr, conform unui sondaj realizat de investitorul Garry Tan.

Pentru a afla ce fac adolescenţii pe internet şi care sunt preferinţele lor de socializare online, sondajul realizat prin intermediul serviciului Survata a analizat răpunsurile a peste 1.000 de tineri, pe două categorii de vârstă: liceenii de 13-18 ani şi „generaţia 2000”, a tinerilor cu cârste între 19 şi 25 de ani.

Deşi tinerii sunt, în general, cei mai activi utilizatori ai tuturor reţelor sociale, conform rezultatelor sondajului, site-ul cel mai folosit de adolescenţi nu este Facebook. Conform răpunsurilor oferite de cei intervievaţi, reţelele sociale preferate de tineri sunt, în ordinea popularităţii, Tumblr, Facebook, Twitter, Intagram (Mark Zuckerberg poate răsufla liniştit) şi Snapchat.

Tumblr – unora le plac microblogurile (adolescenţilor)

O explicaţie posibilă este oferită de John Herman, membru al echipei BuzzFeed. Deşi Facebook domină ferm piaţa reţelelor sociale cu miliardul său de utilizatori, Tumblr este preferat pentru că „adolescenţii iubesc fotografiile, dar urăsc textele”. Aceasta explică prezenţa site-urilor de socializare prin intermediul imaginilor între cele mai accesate de adolescenţi. Site-ul de socializare lasat de compania Tumblr Inc. foloseşte microbloguri pe care utilizatorii le pot urmări, distribui şi aprecia, şi au la bază imaginile.

Aplicaţiile dedicate prelucrării şi distribuirii fotografiilor sunt preferate, în special, de tineri, direct proporţional cu vârsta lor. Instagram şi Snapchat sunt de două ori mai populare în rândul liceenilor, în comparaţie cu cei din „generaţia Y”, informează buzzfeed.com.

„Adolescenţii iubesc fotografiile, dar urăsc textele" John Herman

Ce fac adolescenţii pe internet

Facebook se poate confrunta cu criza vârstei critice a utilizatorilor, deşi acest lucru nu are consecinţe (încă) asupra numărului utilizatorilor activi. Tinerii folosesc cu entuziasm toate reţelele sociale, fără a fi influenţaţi foarte mult de setările controversate de confidenţialitate, de exemplu. Nu sunt afectaţi prea mult nici de statisticile şi recenziile de specialitate la adresa site-urilor, ci de experienţa lor personală, de interfaţa fiecăruia,de opţiunile pe care le au la dispoziţie, precum şi de preferinţele grupurilor lor de prieteni.

Conform sondajului, 13% dintre adolescenţi folosesc în mod frecvent Snapchat, în timp ce doar 4% utilizează aplicaţia de distribuire a fotografiilor, din categoria celor peste 19 ani, conform huffingtonpost.com. Instagram confirmă tendinţa, cu 21% dintre utilizatori liceeni, faţă de doar 11% care în consideră popular şi au absolvit (sau nu) Bac-ul.

image

Premiul de popularitate merge la Tumblr

În privinţa primelor două reţele sociale considerate cele mai populare, dispare însă diferenţa numărului de utilizatori entuziaşti, după categoriile de vârstă stabilite. Atât liceenii, cât şi „generaţia 2000”, preferă Tumblr, în proporţie de 59%, faţă de 54%, câţi s-au declarat „adepţi” Facebook. Site-ul de distribuire socială a miniblogurilor ilustrate îşi atribuie premiul cel mare la o distanţă confortabilă de 5% faţă de reţeaua care domină planeta, după numărul total de utilizatori. În comparaţie, doar 5% dintre adulţi folosesc însă site-ul lui Tumblr Inc, conform unui studiu realizat de Pew Internet and American Life Project.

Tumbler şi Facebook sunt „destinaţia” tinerilor în proporţie de 90% din tot timpul petrecut online, conform datelor compilate de comScore.

Tumblr, reţeaua adolescenţilor

Deşi nu se compară în termeni de număr de utilizatori cu gigantul Facebook, totuşi Tumblr este site-ul cel mai popular în rândul liceenilor. Lansat pe 27 aprilie 2007 de David Karp, site-ul avea 75.000 de utilizatori în doar două săptămâni de la naşterea digitală.

Tumblr este site-ul de socializare construit cu microbloguri, având la bază imaginile. Serviciul permite utilizatorilor să posteze conţinut multimedia. Utilizatorii pot urmări blogurile celorlalţi membrii înregistraţi ai site-ului, au opţiunea de „like”, precum şi pe cea de „reblogging”. Tumblr nu se teme de ameninţarea concurenţilor şi poate fi setat astfel încât imaginea redistribuită la ei să fie integrată automat într-un post pe Facebook şi într-un tweet. Utilizatorii preocupaţi de propria amprentă digitală îşi pot face blogul privat, accesibil doar prietenilor. Majoritatea opţiunilor de personalizare sunt disponibile din interfaţa „dashboard”, similară „peretelui” lui Zuckerberg.

image

În următorii doi ani, după achiziţia aplicaţiei Tumblerette, platforma devedea mobilă, disponibilă pentru iPhone iniţial, iar apoi s-a extins: în 2010 era disponibilă şi în Blackberry App World. La mijlocul anului 2010, Tumblr primea deja 25.000 de utilizatori noi în fiecare zi, iar după un an primise peste 12 milioane de vizite lunar. Anul trecut utilizatorii creau, în medie, 71,6 milioane de posturi zilnic.

Cu trei zile înainte de sfârşitul anului trecut, compania din New York cu 147 de angajaţi raporta găzduirea a peste 86,8 milioane de minibloguri şi mai mult de 39 de miliarde de posturi, în total.

Snapchat şi mesajele foto

Snapchat este o aplicaţie socială de mesaje-imagini – „snaps”. Utilizatorii pot face fotografii, înregistra conţinut video, pot să adauge text sau desene, pe care le trimit unor liste personalizate şi prestabilite de destinatari.

Utilizatorii pot stabili un interval de timp în care conţinutul trimis este diponibil utilizatorilor care l-au primit, de până la 10 secunde, după care fotografia este şteasră de pe dispozitivul destinatarilor şi de pe serverul Snapchat.

 Având 13% dintre adolescenţi utilizatori entuziaşti, Snapchat este mai populară decât s-ar crede. Aplicaţia are o mulţime de suporteri care o apreciază, având în vedere că s-a lansat în urmă cu doar un an şi că nu s-a bucurat de lumina reflectoarelor pe site-uri de specialitate, ci s-a strecurat pe piaţă.

image

Pe de altă parte, sursele de inspiraţie pentru liceeni nu sunt, în principal, experţii online, şi Snapchat „a prins”. Aplicaţia similară în unele aspecte recentei achiziţii a lui Facebook, Instagram, poate constitui o alternativă la aceasta din urmă pentru utilizatorii nemulţumiţi de controversatele setări de confidenţialitate inventate în birourile Facebook.

Snapchat permite adăugarea în lista contactelor a prietenilor de pe Facebook care folosesc aplicaţia de foto-mesaje. Aplicaţia vrea să readucă „distracţia în comunicare”, faţă de nevoia resimţită din ce în ce mai mult de utilizatori de a-şi administra cu grijă identitatea online, conform fondatorului Evan Spiegel.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite