Marea problemă a comunicării digitale: n-ai încredere în ea, dar o foloseşti pentru orice
0Majoritatea utilizatorilor de Internet consideră canalele de comunicare online nesigure, dar continuă să le folosească cu regularitate, inclusiv pentru a discuta subiecte personale.
Conform unui sondaj realizat de Kaspersky Lab şi B2B International, utilizatorii consideră că aplicaţiile de mesagerie pentru distribuire de poze sunt cel mai puţin sigur instrument de comunicare online: 70% din respondenţi le consideră nesigure, 62% nu au încredere în serviciile de mesagerie instant pentru dispozitive mobile (inclusiv cele ale reţelelor sociale, cum ar fi Messenger), 61% nu au încredere în apelurile voce prin sistemele de mesagerie instant, iar 60% nu au încredere în serviciile de mesagerie video, cum ar fi Skype.
În acelaşi timp, respondenţii au menţionat mesageria pe reţelele sociale (37%), mesageria pe dispozitive mobile (25%) şi apelurile de voce pe Internet (15%) în top 3 drept cele mai folosite instrumente de comunicare online. Bărbaţii folosesc apelurile de voce pe Internet mai frecvent decât femeile (17% vs. 14%), în timp ce femeile folosesc reţelele sociale mai des (41% vs. 35%). Potrivit respondenţilor, aceste instrumente de comunicare nu sunt folosite doar acasă, ci şi în locuri publice, la birou şi în timpul călătoriilor.
În plus, 17% dintre cei chestionaţi au spus că au distribuit fotografii sau videoclipuri cu un conţinut „delicat“ prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, cel puţin o dată. Această situaţie este mai frecventă în rândul bărbaţilor (21%) decât al femeilor (13%). Cu cât este mai tânăr utilizatorul, cu atât mai frecvent trimite fişiere personale pe Internet – cei mai mulţi dintre respondenţii (23%) care au spus că au procedat astfel făceau parte din categoria de vârste sub 24 de ani.
Rezultatele sunt confirmate şi de cele ale chestionarului care evaluează cunoştinţele utilizatorilor despre mediul online, în care 35% dintre respondenţi au spus că trimit informaţii personale prin intermediul oricărei aplicaţii disponibile. Ba chiar 13% merg şi mai departe, spunând că sunt gata să folosească orice dispozitiv disponibil, în acest scop (11% femei vs. 15% bărbaţi, dintre utilizatorii tineri). Numai 28% au spus că nu discută probleme personale online (31% dintre femei vs.26% dintre bărbaţi şi doar 17% din utilizatorii cu vârste mai mici de 24 de ani).