Interviu INTERVIU Ionel Stănescu, Line Producer EA România, despre FIFA 21: „Feedback-ul pe care îl primim din comunitate este de fiecare dată foarte variat”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ionel Stănescu Line Producer EA România

FIFA a ajuns mai târziu în mâinile pasionaţilor sportului rege din cauza pandemiei, însă cel mai important joc de fotbal a avut din nou parte de o lansare de succes. Despre diferenţele faţă de FIFA 20, importanţa modului Carieră şi alte aspecte ale lui FIFA 21, am vorbit cu Ionel Stănescu, Line Producer în cadrul EA România.

Adevărul: Principala diferenţă de gameplay faţă de FIFA 20 pe care am remarcat-o se referă la defensivă, fiind parcă mult mai dificil să te aperi împotriva atacurilor în FIFA 21. În anii anteriori, la aproximativ o lună de la lansare, apărea un patch care schimba radical gameplay-ul, aşa că întrebarea mea este: ne putem aştepta la acelaşi lucru şi anul acesta?

Ionel Stănescu: În fiecare an monitorizăm cu atenţie starea gameplay-ului, fie că vorbim de bug-uri sau de feedback primit de la jucători. Deşi petrecem foarte mult timp în joc pe toată perioada unui ciclu de dezvoltare, ne este imposibil să atingem acelaşi număr de meciuri jucate comparativ cu cel atins de milioanele de jucători din întreaga lume, în fiecare an.

Pentru noi este foarte important să putem reacţiona atunci când observăm că anumite sisteme de gameplay nu funcţionează la parametri doriţi şi să lucrăm la patch-uri care să adreseze respectivele situaţii sau respectivul feedback.

În acelaşi timp, feedback-ul pe care îl primim din comunitate este de fiecare dată foarte variat. Dacă luăm jocul în defensivă ca un exemplu, sunt jucători care consideră că e prea greu să te aperi, alţii ne spun că este prea uşor sau prea asistat. De aceea ne concentrăm foarte mult pe a oferi jucătorilor cât mai mult unelte, fie că vorbim despre jocul de atac şi de construcţie, fie că vorbim de jocul în apărare, prin care pot să-şi găsească propriul stil de joc şi propriile atuuri. Nu în ultimul rând, vrem să ne asigurăm că gameplay-ul este cât mai fluid şi distractiv de jucat!

Anul acesta, în FIFA 21, pe lângă îmbunătăţirile aduse tuturor sistemelor fundamentale din gameplay (şuturi, pase sau deposedări), am implementat şi noi sisteme menite să ofere jucătorilor şi mai mult control asupra propriilor jucători. Noul sistem de „Agile Dribbling” oferă jucătorilor de clasă, cum ar fi Mbappé, un mod în plus prin care pot fi depăşiţi adversarii.

În plus, maniera în care toţi jucătorii de pe teren abordează diferite situaţii din joc a fost dusă la un alt nivel printr-un nou sistem pe care noi l-am denumit „Positioning Personality”. Cei mai buni atacanţi din lume se vor regăsi mai des în poziţii favorabile pentru a recepţiona mingea, mijlocaşii de top vor putea face intercepţii cruciale, iar apărătorii de clasă se vor afla în ipostaze în care pot face intervenţii de ultim moment în faţa porţii.

FIFA 21

Adevărul: Anul acesta aţi luat o decizie excelentă, în opinia mea, în ceea ce priveşte Ultimate Team: eliminarea „Squad Fitness”-ului. Care a fost raţionamentul din spatele acestei decizii?

Ionel Stănescu: Într-adevăr, am observat foarte multe reacţii pozitive la adresa acestei schimbări. În spatele deciziei a stat dorinţa noastră de a le permite jucătorilor să revină mai repede pe teren prin eliminarea unui sistem care genera un oarecare grad de fricţiune între meciuri. Ne bucurăm foarte mult că jucătorii noştri au primit cu braţele deschise această schimbare.

„Ne concentrăm la fel de mult pe a oferi conţinut cât mai variat pentru Ultimate Team”

Adevărul: Aveţi în plan lansări la fel de dese ca anul trecut în ceea ce priveşte jucătorii speciali din Ultimate Team? Sau veţi avea o tactică mai „moderată”?

Ionel Stănescu: Nu pot intra în prea multe detalii aici, nu aş vrea să stric surpriza viitoarelor campanii. Ce pot să spun este că anul acesta ne concentrăm la fel de mult pe a oferi conţinut cât mai variat, aşa cum ne-am obişnuit jucătorii an de an.

În momentul acesta avem activă campania „Rulebreakers” în Ultimate Team, o campanie care foloseşte un sistem complet nou de upgrade al jucătorilor, care ne permite să modificăm granular fiecare atribut în parte. Astfel, am putut să doborâm temporar regulile, aşa cum sugerează şi numele campaniei.

De exemplu, cum ar fi dacă Harry Kane ar deveni peste noapte mult, mult mai rapid, dar ar avea ceva mai puţină fizicalitate per total? Genul acesta de conţinut a fost foarte cerut de către jucători, iar până acum am putut observa foarte multe reacţii pozitive din partea comunităţii.

FIFA Screenshots foto via EA

Adevărul: Cât de importantă este comunitatea jucătorilor de Career Mode pentru EA şi pentru FIFA în general?

Ionel Stănescu: Career Mode este una din cele mai importante experienţe de joc din FIFA. După Ultimate Team, este al doilea cel mai popular mod de joc în fiecare an. De aceea, în FIFA 21, am vrut să oferim jucătorilor noi metode prin care îşi pot conduce clubul către glorie, având mai mult control decât oricând asupra evoluţiei echipei.

Anul acesta am introdus în Career Mode un nou mod prin care jucătorii pot interacţiona cu gameplay-ul printr-o nouă simulare interactivă. Managerii pot lua loc pe bancă pentru a-şi urmări echipa şi pot alege dacă intervin sau nu în momente-cheie ale meciului, acţiunile având loc instantaneu.

Tot în Career Mode, jucătorii beneficiază de mai mult control decât oricând asupra manierei în care îşi pregătesc şi antrenează echipa. Aceştia au la dispoziţie îmbunătăţiri precum un sistem complet nou de dezvoltare a jucătorilor, „Player Development Plans”, care se bazează pe planuri de dezvoltare specifice pentru fiecare jucător, dar şi îmbunătăţiri aduse etapei de pregătire a unui meci prin noul „Active Training”, care are rolul de a duce echipa la parametri optimi de joc.

Career Mode este condus de studioul din Bucureşti

Adevărul: Care sunt elementele din FIFA 21 realizate în ţara noastră?

Ionel Stănescu: În studioul din România sunt oameni şi echipe care aduc un aport imens la dezvoltarea jocului şi care lucrează aproape la toate sistemele din joc.

Career Mode, ca un exemplu, este un mod de joc care este condus din Bucureşti de mulţi ani. Echipa de Career Mode din România a stat şi în acest an la baza tuturor îmbunătăţirilor şi inovaţiilor din zona respectivă de joc din FIFA 21. Fie că vorbim de noul sistem de simulare a meciurilor sau de planurile de dezvoltare de care spuneam ceva mai devreme, avem o echipă interdisciplinară care acoperă cam toate rolurile necesare dezvoltării jocului: game design, producţie, project management, programare, artişti grafici şi mulţi alţii. Career Mode este doar un exemplu, aceste lucruri se aplică şi pentru alte zone de joc, cum ar fi: Ultimate Team, modurile de joc Online, experienţa de „broadcast” a meciurilor sau gameplay-ul propriu zis.

FIFA Screenshots foto via EA

Lucrăm cot la cot, în fiecare an, alături de colegii din Vancouver, iar studioul din România este o parte vitală din echipa de dezvoltare a jocului. FIFA 21 reprezintă doar cea mai nouă creaţie a acestor oameni incredibil de talentaţi pe care îi avem în studioul din Bucureşti.

Adevărul: Liga I apare pentru al doilea an consecutiv în cel mai important joc de fotbal din lume. Putem spera ca acest parteneriat să continue?

Ionel Stănescu: Suntem foarte mândri de faptul că vom continua şi anul acesta parteneriatul nostru cu Liga Profesionistă de Fotbal din România şi vom avea din nou Liga I recreată autentic în joc. Nu putem să oferim mai multe detalii legate de viitoare colaborări, însă suntem foarte fericiţi că putem să oferim jucătorilor din România (şi nu numai!) şansa de a-şi conduce echipa preferată din Liga I către culmile succesului în FIFA 21.

Adevărul: Anul trecut am avut câteva turnee oficiale de FIFA la Bucureşti. O să mai vedem profesionişti precum Tekkz la Bucureşti în 2020 - 2021 sau ne răpeşte pandemia această plăcere?

Ionel Stănescu: În momentul acesta nu putem să oferim mai multe detalii despre structura turneelor pentru anul următor. Siguranţa tuturor celor implicaţi în organizarea şi desfăşurarea turneelor, atât jucători, cât şi angajaţi EA, este prioritatea noastră, având în vedere circumstanţele în care ne aflăm cu toţii în aceste momente.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite