Google aniversează primii 15 ani cu o schimbare majoră: „Hummingbird“ va căuta relevanţa în conţinutul online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google „ciripeşte“ în altă limbă căutările online. FOTO Adevărul
Google „ciripeşte“ în altă limbă căutările online. FOTO Adevărul

Google a făcut o modificare în urmă cu o lună, dar nimeni n-a observat, deşi era vorba de cel mai valoros sistem al său: căutările online. Compania a trecut la algoritmul „Hummingbird“ ceea ce ar trebui să se vadă în eficienţa sporită a căutărilor online, iar anunţul vine la momentul aniversării a 15 ani de Google.

Pe 27 septembrie, Google îşi sărbătoreşte „ziua de naştere“. Fundamentarea motorului de căutare în urmă cu 15 ani s-a făcut în săptămânile premergătoare datei de 27, dar Larry Page şi Serghei Brin au considerat că e mai potrivita această zi pentru a marca aniversarea Google. Acum, Google a anunţat noul algoritm denumit Hummingbird şi pe prima pagină a motorolui de căutare poţi să pocneşti o piñata pentru un scor cât mai mare pentru a sărbători cei 15 ani de Google. De asemenea, dacă vei căuta „Google in 1998“ te întorci în timp la acea primă pagină care a schimbat căutările online.

The Guardian notează că s-a trecut la Hummingbird în urmă cu o lună. Este una dintre cele mai mari schimbări pe care Google le aduce motorului de căutare şi ar putea avea un impact semnificativ asupra traficului direcţionat spre site-uri. Ultima schimbare a fost în urmă cu trei, când a regândit indexarea site-urilor sub ceea ce a fost numit „Caffeine“. Amit Singhal, vicepreşedinte senior al Google, estimează că schimbarea va afecta 90% din cererile de căutare pe care Google le gestionează.

Google este cel mai mare motor de căutare din lume, tocmai de aceea orice modificare aduce poate influenţa masiv traficul online. Totuşi, schimbarea poate să fie benefică în primul rând pentru Google, apoi pentru relevanţa conţinutului. Unele site-uri nu mai sunt pe aceeaşi poziţie pe care erau, astfel că pot ajunge să cumpere spaţiu publicitar. Veniturile Google din publicitate şi alte surse online sunt preconizate să ajungă la 60 miliarde de dolari anul acesta.

Trecerea la Hummingbird a fost necesară şi datorită popularităţii dispozitivelor mobile. Pe măsură ce asistenţi ca Google Now sau Siri se conectează tot mai des la Internet, căutările se vor face prin fraze naturale, nu pe cuvinte cheie, de aici şi Knowledge Graph. Ultima schimbare, Caffeine, a dus la „detronarea“ din capul listei căutărilor online a multor site-uri care încercau să treacă de sistemul de căutare prin anumite trucuri. Totuşi, Caffeine a pornit de la nevoia de viteză mai mare pentru indexare, pe când Hummingbird e despre relevanţă.

Google, în 15 ani de existenţă cu atenţie spre piaţa dispozitivelor mobile în ultimi ani.

image

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Află mai multe despre Google: 

FOTO Android KitKat, care va debuta pe Nexus 5, apare în primele poze, anunţă schimbările pe care le va face Google

Google explică într-un mail ce presupune vizionarea videoclipurilor de pe YouTube fără să ai Internet pe dispozitivul tău

Google Street View oferă imagini din locul unde a fost găsită "particula lui Dumnezeu"

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite