Cel mai puternic instrument de căutare de la Google este disponibil în România. Knowledge Graph „înţelege“ Internetul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Knowledge Graph strânge cultura prezentă online în rezumate servite în Google. FOTO Adevărul
Knowledge Graph strânge cultura prezentă online în rezumate servite în Google. FOTO Adevărul

Google introduce astăzi cel mai puternic instrument de căutare pe care l-a dezvoltat în ultimii ani. Este vorba de Knowledge Graph, un motor de căutare, agregare şi prezentare într-o formă condensată a informaţiilor pe care oamenii le caută. Maria Tănase, formaţia Phoenix, „Adevărul“ nu mai sunt cuvinte statice, ci vor beneficia de legăturile în online pe care Google le creează.

Google oferă cel mai mare motor de căutare pe cuvinte cheie, iar acum oferă în limba română cel mai puternic instrument de înţelegere a căutărilor online. Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte – simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele — şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea efectuată.

Acest tip de căutare dezvoltat de Google are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor. Practic, limbajul natural este înţeles mai bine prin Knowledge Graph decât a făcut-o vreodată Google prin motorul de căutare de până acum. De exemplu, termenul phoenix are în România o semnificaţie mult mai bogată. Acesta poate indica o formaţie de muzică foarte cunoscută în România, un oraş din Statele Unite sau o pasăre mitologică. De aceea, Google a creat un model inteligent, un „graf“, care înţelege entităţile din lumea reală şi relaţiile dintre ele.

Cuvintele pot fi ambigue – interogarea se referă la formaţia Phoenix sau la localitatea cu acelaşi nume? Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator – un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes.

google knowledge graph

Knowledge Graph de la Google nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţionează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire şi profunzime mult mai vaste. În prezent, Knowledge Graph conţine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrări, obiecte, etc., precum şi peste 18 miliarde de date concrete şi relaţii dintre aceste obiecte diverse. În plus, este adaptat în funcţie de ce se caută şi ce informaţii există pe internet.

Cel mai bun rezumat pentru ceea ce cauţi

Cu ajutorul Knowledge Graph, Google înţelege interogarea şi poate sintetiza informaţii despre acel subiect. De exemplu, pentru căutarea Maria Tănase, apar informaţii despre perioada de viaţă, dar şi detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cântăreaţă. Pentru a alege ce informaţii se afişază, Google analizează date agregate despre căutările făcute pe fiecare subiect.

De exemplu, oamenii sunt interesaţi să afle ce cărţi a scris Mircea Eliade, însă în cazul lui Gheorghe Dinică sunt mai interesaţi de filmele în care a jucat, decât de melodiile interpretate.
google knowledge graph

Surprize (bune) online

Nu în ultimul rând, partea cea mai distractivă este că utilizatorii pot face descoperiri neaşteptate cu ajutorul Google Knowledge Graph. De exemplu, ai putea fi curios să afli de unde a luat Matt Groening, creatorul familiei Simpson, ideea pentru numele lui Homer, Marge şi Lisa, personajele serialului. Răspunsul îl oferă informaţiile despre familia lui.

Click pentru dimensiune completă.

google knowledge graph
image

Funcţia „Alţii au căutat şi“ din Knowledge Graph oferă la rândul ei posibilitatea de a face noi descoperiri. De exemplu, o persoană care face o căutare după Vârful Moldoveanu află de locuri pe care poate nu le cunoaşte, din România sau străinătate, precum vârfurile Viştea Mare şi Parângul Mare, din România, sau vârful Vârful Gerlachovský, din Slovacia.

Google a început să implementeze treptat această secţiune, a Knowledge Graph, pentru utilizatorii vorbitori de română. Funcţionalitatea urmează să fie disponibilă şi pe smartphone-uri şi tablete. Mai multe informaţii şi material video sunt disponibile pe pagina dedicată Knowledge Graph.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Află mai multe despre căutările online:

Google I/O: Cum schimbă Google căutarea online. Spune „OK Google“ şi „vorbeşte“ direct cu browser-ul

REVIEW Facebook Graph Search este viitorul căutărilor online, dar utilizatorii vor trebui să-şi asigure intimitatea

EXCLUSIV Amit Singhal vicepreşedinte Google : „Visul meu este să vă facem mai înţelepţi“

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite