FOTO Facebook :-) şi un artist :P de la Pixar reinventează

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cineva, într-o reţea socială, pregăteşte un nou set de emoţii grafice. FOTO BuzzFeed
Cineva, într-o reţea socială, pregăteşte un nou set de emoţii grafice. FOTO BuzzFeed

Facebook a introdus de ceva timp semnele grafice care substituie o stare de spirit (emoticons) şi acum vrea să le redeseneze. Reţeaua socială îi cheamă în ajutor pe Matt Jones de la Pixar şi pe psihologul Dacher Keltner pentru a-şi face un stoc proaspăt de „zâmbărici“.

Poate că unul dintre locurile în care cei mai mulţi dintre utilizatorii de Internet au dat de un emoticon a fost clientul de Yahoo! Messenger. Acolo aceste emoţii digitale erau destul de plate şi uneori animate. Rareori însă exprimau întru totul ceea ce trebuiau să substituie şi poate că cel mai bine se descurcau la a reproduce râsul. Facebook vrea să îmbunătăţească acest aspect, scrie „BuzzFeed“. Matt Jones, artist Pixar, lucrează independent la proiect şi este ajutat de psihologul Keltner care îi furnizează expresiile umane pentru reprodus. 

În această ecuaţie a intrat indirect şi Charles Darwin, autorul teoriei evoluţioniste. Pe baza studiului „Expresia emoţiilor la om şi animale“ al lui Darwin, Jones trebuie să reproducă expresiile feţei umane cât mai fidel cu putinţă în mediul digital. Unele nu mai sunt de actualitate după cum le-a descris cercetătorul, dar suplineşte Keltner acest lucru. Jones trebuie să transpusă în grafică mişcarea muşchilor faciali care duc la ilustrarea unei emoţii.

„Am fost sceptic când i-am încredinţat lui Matt aceste emoţii, cum ar fi recunoştinţa, uşurarea sau vina, pe care nimeni nu le-a studiat“, a spus psihologul. Totuşi, artistul nu a dezamăgit. „El trasează linii simple pentru mişcarea muşchilor faciali şi când te uiţi la desene, doar spui «wow», pentru că există atât de multă expresivitate.“

Principalul scop al acestei colaborări e trasarea liniei comune dintre emoţiile afişate de diferitele culturi. Imediat ce un om va vedea un desen să ştie exact despre ce emoţie este vorba. „Ceea ce trebuie să nimerim este citire din prima, la fel cum se întâmplă la desenele animate“, a mai spus acesta. Cât despre preferinţele lui Jones, el ar alege emoţiile negative, sunt mai uşor de realizat, dragostea sau fericirea au tuşe mai subtile.

image
Facebook a fost destul de deştept ca să-şi dea seama că emoticoanele tradiţionale sunt destul de plate. Matt Jones artist Pixar

Chiar dacă nu este vorba de o colaborare oficială între Facebook şi Pixar, Jones beneficiază de experienţa câştigată la studiourile deţinute acum de Disney. Iar această companie este una dintre cele mai cunoscute pentru desenele sale, începând cu „Toy Story“. „La Pixar luăm în calcul emoţiile în fiecare zi pentru fiecare desen pe care îl facem. Munca noastră se bazează pe pe anii de studiu pe care îi avem, studiind constant gesturile şi expresiile reale ale oamenilor“, a declarat artistul. 

Galbenul cel de toate emoticoanele

Majoritatea acesto semne grafice sunt galbene în prezent, dar Jones a spus că ar vrea să schimbe asta. A încercat albastrul de Facebook, crezând că utilizatorii sunt obişnuiţi cu el, dar creaţiile păreau că suferă de hipotermie, nu că jubilează de bucurie. El experimentează şi cu alte nuanţe, cum ar fi roşu pentru furie sau verde pentru invidie, însă nu sunt lipsite de dileme. „Dar nu vrei să jigneşti pe nimeni. Culorile ar fi o problemă rasială.“

Jones ar vrea să introducă şi câteva animaţii acestor emoţii digitale. „Îmi place la Facebook că atunci când apăs pe butonul de like pe iPhone acesta pare că pulsează puţin. Eu încerc să-i conving să introducă mişcarea în aceste semne grafice“, a mai afirmat Jones. Deocamdată, viitoarele simboluri ale emoţiilor sunt în focurile facerilor, dar viitorul pare să arate bine. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite