Formula 1 se îndreaptă către motoare hibride și ar putea utiliza doar combustibil regenerabil în viitorul apropiat

0
Publicat:

Formula 1 are milioane de fani în toată lumea. „Luptele” care se dau  acum pe pistele de viteză se vor da, în viitorul apropiat, împotriva emisiilor de carbon.

Max Verstappen, într-una din cursele de Formula 1. FOTO  (EPA)
Max Verstappen, într-una din cursele de Formula 1. FOTO (EPA)

Având în vedere amprenta substanțială de carbon a acestui sport, F1 s-a confruntat cu critici din partea multor asociații de mediu și chiar din partea propriilor piloți, potrivit theconversation.com

De exemplu, Sebastian Vettel, de patru ori campion mondial de F1, și-a exprimat îngrijorarea, recent. „Când cobor din mașină, bineînțeles că și eu mă gândesc dacă putem face ceva. Oare asta trebuie să facem, să risipim resursele, călătorind prin lume?”, spune Vettel.

În căutarea sustenabilității, echipele de F1 s-au angajat în 2019 să atingă un obiectiv de zero emisii nete până în 2030.

Ca parte a acestui obiectiv, fiecare echipă și-a exprimat intenția de a folosi combustibil 100% regenerabil până în 2026. F1 tocmai a anunțat că va impune motoarele hibride pentru concurenți, vehicule ce vor ar trebuie să utilizeze în mod egal puterea electrică și pe cea pe combustie.

Cât de mare este amprenta ecologică a F1

Potrivit unui raport de la F1, în competiții se eliberează în atmosferă aproximativ 256.000 de tone de dioxid de carbon în fiecare sezon.

În timp ce mașinile sunt adesea în centrul atenției, în realitate, activitățile din culise au un impact mult mai mare asupra mediului, deoarece un eveniment Grand Prix implică mult mai mult decât niște mașini pe pistă.

Aceasta include totul, de la transportul echipelor și echipamentelor către diferite locații internaționale, până la energia utilizată în organizarea și operarea evenimentului și gestionarea deșeurilor.

Un eveniment Grand Prix include zece echipe, fiecare operează două mașini, ceea ce are ca rezultat un total de 20 de mașini în fiecare cursă.

Mașinile de F1 contribuie, de fapt, cel mai puțin la emisiile acestui sport, reprezentând doar aproximativ 0,7% .

În 2013, fiecare mașină a consumat aproximativ 160 kg de combustibil per cursă de Grand Prix. Până în 2020, aceasta a fost redusă la 100 kg. F1 s-a angajat acum să folosească doar 70 kg de combustibil / mașină până în 2026.

Principalele priorități ale motoarelor hibride în Formula 1 vor fi eficiența și sustenabilitatea mediului, spun cei implicați în acest fenomen. Acestea integrează un motor cu ardere internă, baterii și un sistem de recuperare a energiei.

În comparație cu motoarele convenționale cu ardere internă, includerea bateriilor le-ar dat mașinilor de F1 capacitatea de a livra putere rapidă, într-un mod mai eficient. Cuplul instantaneu furnizat de puterea electrică îmbunătățește semnificativ accelerația din viraje, contribuind la îmbunătățirea performanței generale.

Motoarele hibride reduc, de asemenea, consumul de combustibil în comparație cu motoarele tradiționale.

Pentru a reduce impactul asupra mediului al mașinilor de F1, combustibilul joacă un rol major. F1 a început să folosească 10% combustibil durabil (“E10”) – un amestec de 10% etanol regenerabil și 90% combustibil fosil.

Din 2026, combustibilul durabil ar trebui să fie în proporție de 100%, dar și acesta produce, încă, emisii de carbon.

Deoarece amprenta de carbon a mașinilor de F1 este relativ mică, sportul ar trebui să își concentreze eforturile pe reducerea emisiilor din transport, logistică și activități conexe, cred specialiștii din domeniu, citați de theconversation.com.

De asemenea, găzduirea curselor de Grand Prix în diferite țări de pe diferite continente necesită transfer mare de logistică. De exemplu, seria de curse F1 din 2023 a vizitat 20 de țări de pe cinci continente, ceea ce a dus la emisii semnificative de carbon.

În consecință, F1 ar trebui să ia în considerare găzduirea de curse într-o singură țară sau cel puțin pe un singur continent.

Deocamdată, însă, nu se poate spune dacă în Formula 1 este probabilă o tranziție către mașini 100% electrice, pentru că inginerii trebuie să țină cont de aspecte precum greutatea bateriei, siguranța bateriei în viraje și infrastructura de încărcare.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite