Facebook şi anul 2012: Barack Obama a fost cel mai influent, Instagram e lider şi Times Square a fost cel mai vizitat loc
0Facebook şi-a prezentat propriile statistici cu privire la anul 2012 şi care au fost cele mai importante subiecte. Şi alături de toate cele internaţionale, există o funcţie dedicată utilizatorilor prin care aceştia îşi pot vedea cele mai importante 20 de momente ale lor.
Google s-a mişcat mai repede decât Facebook şi a publicat Zeitgeist înaintea recenziei pe care o face reţeaua socială anului care tocmai se încheie. Principalele curente de pe Facebook sunt raportate la cetăţenii nord-americani pentru care au fost publicate listele cu cele mai ascultate melodii, cele mai populare tehnologii sau cele mai utilizate meme-uri. Chiar dacă este vorba de o reţea socială pe Internet, cărţile n-au fost uitate.
Cel mai popular loc unde oamenii s-au „cazat“ (printr-un check-in, desigur) a fost Times Square din New York. A urmat parcul Disneyland din California, iar pe ultimul loc, în acest top 10, este stadionul Angel tot din California. Şi în aceeaşi cheie sportivă, cea mai populară echipă, la mare distanţă de întreg plutonul, este New York Giants, o echipă de fotbal american. Pe locul doi la Sporturi sunt „patrioţii“ de la New England Patrios.
Că tot am zis de cărţi, cea mai citită a fost „Jocurile Foamei“. Acelaşi titlu ca cel mai căutat film pe Google. Cea semnată de E.L. James, „Fifty Shades of Grey“, a ajuns pe locul 4, topul fiind închis de „Apă pentru elefanţi“ care a şi fost ecranizată anul trecut şi rolul masculin principal este interpretat de Robert Pattison, starul din seria „Twilight“.
În SUA, Instagram este lider în categoria Tehnologie, cu Timeline de la Facebook pe locul doi. Pinterest, reţeaua cu cea mai rapidă creştere, este pe 3. SongPop, cel mai popular joc social din 2012, este la coada clasamentului, dar deloc o reuşită de neglijat. În final, melodiile cele mai populare au fost: „We Are Young“, „Somebody That I Used to Know“ - cea mai căutată poză şi pe Shazam, şi „Call Me Maybe“.
Şi pentru că nu totul pe Facebook se învârte în jurul marilor curente, există şi instrumentul pentru a afla ce urmă ai lăsat pe reţeaua socială în anul 2012. „Year in Review“ îţi aduce cele mai importante 20 de momente din social media, câţi prieteni ai adăugat în anul acesta şi câte pagini ai apreciat. Cel mai like-uit mesaj al meu este cel de mai jos.
În cazul politicii, nu este o surpriză plasarea lui Barack Obama pe primul loc. El a câştigat alegerile prezidenţiale din SUA, a câştigat un nou mandat la Casa Albă, iar adversarul său Mitt Romney a fost al doilea cel mai mediatizat subiect politic. „Încă patru ani“, mesajul care a avut peste 800.000 de retweet-uri pe Twitter, este al patrulea cel mai popular pe Facebook.
În Europa, mai precis Marea Britanie, cel mai discutat subiect a fost Olimpiada de la Londra. Iar cartea „Fifty Shades of Grey“ a ajuns pe locul doi. În Regatul Unit, cele mai apreciate melodii schimbă locurile între ele, astfel că cea a lui Gotye trece pe primul loc.
În Franţa, actualul preşedinte François Hollande a fost cel mai popular subiect, saga „Twilight“ fiind pe locul secund. Şi, în mod surprinzător, clubul Chelsea este pe locul 3, deşi acesta este originar din Marea Britanie. În Germania, de exemplu, acelaşi club de fotbal este pe locul 5.