Chinezul cu o idee de miliarde de dolari: a transformat un eveniment mărunt în cea mai mare sărbătoare de comerţ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la Black Friday mai avem o săptămână, dar China deja e în febra cumpărăturilor şi nu se opreşte uşor. Iată povestea Alibaba şi a comerţului său de miliarde de dolari într-o singură zi.

Black Friday 2014 debutează în România pe 21 noiembrie, iar în Statele Unite ale Americii pe 28 noiembrie, dar acest eveniment originar american este întrecut de ceea ce chinezii fac anual pe 11 noiembrie.

Black Friday 2014, ca toate celelalte, este adaptată de fiecare ţară după cum doreşte. Chinezii însă au o sărbătoare şi mai mare, derulată pe 11 noiembrie, care aduce vânzări de miliarde de dolari şi venituri imense pentru Alibaba, magazinul online care a transformat-o într-un fenomen. Singles Day este numele acestei zile şi până în 2009 era un eveniment de nişă, creat de studenţii Universităţii Nanjing la începutul anilor ’90.

Ei au ales ziua de 11 noiembrie pentru a sărbători şi au denumit-o „ziua burlacilor“ pentru cele patru cifre „1“ (11.11). Din 2009, Alibaba i-a zis Singles Day şi a transformat-o într-un fenomen care mobilizează întreaga ţară, ba chiar se extinde internaţional. Anul trecut a reuşit să vândă de 5,75 miliarde, iar anul acesta a depăşit recordul şi se aşteaptă să fie aproape de 10 miliarde de dolari. Spre comparaţie, în SUA s-a vândut anul trecut de 5,29 miliarde de dolari de-a lungul Zilei Recunoştinţei, Black Friday şi Cyber Monday.

<a href="http://playtech.ro/2014/black-friday-alibaba-singles-day-reduceri-vinerea-neagra/" target="_blank" rel="nofollow">Află totul despre Alibaba şi succesul său de la Playtech</a>

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite