EXCLUSIV Amit Singhal vicepreşedinte Google : „Visul meu este să vă facem mai înţelepţi“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vicepreşedintele Google visează ca motorul lui de căutare să ajungă să gândească într-o zi aşa cum o fac oamenii.

Amit Singhal este omul responsabil pentru rezultatele exacte pe care le oferă Google de fiecare dată. Vicepreşedintele companiei, supranumit „guru al tehnologiei," supervizează de 12 ani căutările. El ne-a vorbit, în exclusivitate pentru România, despre viitorul căutărilor online şi despre filosofia companiei pe care o reprezintă.  

„Adevărul": Cum s-au schimbat căutările pe internet în ultimii ani?

Amit Singhal: Acum 20 de ani era imposibil să găseşti ceva pe internet. Cea mai importantă schimbare a fost introducerea paradigmei „date-informaţie-cunoştinţe-înţelepciune". Datele răspândite pe internet sunt transformate în informaţii, utilizatorii le acumulează şi le transformă în cunoştinţe. Am numit acest lucru „knowledge graph" (graficul cunoştinţelor - n.r.) De curând, putem să răspundem la întrebări. Dacă vreţi să ştiţi înălţimea Vârfului Everest, nu vă trimitem spre alte site-uri, ci pur şi simplu scriem 8.848 de metri pe Google. În momentul de faţă, adăugăm inteligenţă motorului de căutare. Când va ajunge să înţeleagă lumea cum o fac oamenii, putem să spunem că Google gândeşte.

Aţi implementat de curând căutările semantice, care generează răspunsuri directe. Credeţi că acestea pot afecta traficul site-urilor?

Dacă cineva caută 2 + 2, ce ai face dacă ai fi în locul nostru? Nu putem să le zicem oamenilor „luaţi de aici nişte link-uri de unde puteţi afla cât fac 2 + 2". Treaba noastră este să oferim răspunsuri.

Nu credeţi că prin oferirea de răspunsuri directe pe Google, utilizatorii vor renunţa la sursele alternative de informare, iar motorul de căutare va ajunge să înlocuiască lucrările ştiinţifice şi cărţile?

După ce caută, oamenii explorează. Chiar dacă le dăm răspunsuri exacte, utilizatorii vor fi avea în continuare întrebări. Răspunsurile noastre nu se compară cu lucrările ştiinţifice.

Intenţionaţi, prin noile schimbări, să faceţi oamenii să stea mai mult pe Google pentru a ajuta companiile care vând publicitate?

La Google ne gândim la utilizatori, nu la publicitate. Există un Mare Zid Chinezesc între căutări şi publicitate. Nimeni nu ne plăteşte să le punem site-ul mai sus. Dacă avem un produs bun, vom găsi noi o metodă să-l monetizăm.

Aveţi de gând să implementaţi căutările sociale şi pentru alte platforme sociale, cum ar fi Facebook?

Noi am testat doar tehnologia care să facă posibile căutările relevante printre prieteni. Trebuie să facem diferenţa dintre sisteme deschise, ca internetul, şi sistemele închise, ca Facebook. Sistemele închise funcţionează pe bază de „înţelegeri" între parteneri. Frumuseţea internetului liber este că putem inova, aşa cum o fac multe alte companii. Nu ne bazăm pe „înţelegeri".

Cât de mult influenţează căutările pe Google activităţile, de multe ori ilicite. de optimizare a site-urilor?

Optimizarea căutărilor este un lucru bun. Trebuie să ştii ce titlu să ai la site, ce fel de conţinut. Trebuie să ştii că dacă faci un site în Flash, nu-l vom putea găsi. Unii încearcă să sară coarda, folosind aşa-zisul „clocking": Google vede o pagină, iar utilizatorii alta. Avem regulamente care interzic acest lucru şi nu ne este teamă. Facem asta de prea mult timp ca să fim învinşi.

Cum vedeţi motorul de căutare al viitorului?

Visez ca informaţiile noastre să vă facă mai înţelepţi. Următorul pas va fi capacitatea analitică a motorului de căutare. De exemplu, vreau ca Google să-mi poată spune când e ziua cea mai bună pentru a planta seminţe în India.

Cine a stat de vorbă cu Singhal

Alături de „Adevărul", au mai stat de vorbă cu Amit Singhal alte şapte publicaţii din Europa. Iată lista lor:

„Nepszabadags" (Ungaria)

„Yediot Aharonot" (Israel)

„DIE PRESSE" (Austria)

„Efe Newswire" (Spania)

„La Repubblica" (Italia)

„NZZ Online" (Elveţia)

„20 Minutes" (Franţa)

CV

Cine este Amit Singhal

Vicepreşedintele Google s-a născut în India, în statul Uttar Pradesh. Şi-a petrecut copilăria la poalele Munţilor Himalaya. A absolvit Universitatea Roorkee din ţara natală (1989), unde a studiat informatica.

În 1991 a făcut un master în informatică la Universitatea din Minnesota (SUA) şi un doctorat în acelaşi domeniu la Universitatea Cornell (1996). Aici, el a lucrat cu unul dintre pionierii căutărilor pe internet, Gerard Salton.

După absolvire a lucrat la AT&T Labs, în domeniul cercetării, iar din 2000 a ajuns la Google, în echipa care îmbunătăţeşte căutările permanent. Potrivit „The New York Times", el este responsabil pentru „algoritmul de clasificare", adică modul în care Google oferă cele mai importante pagini prima oară.

Intră în comunitatea Adevărul Life de pe Facebook. CLICK AICI

Banner Adevărul Life
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite