Când e Black Friday: marile reduceri sunt pregătite pentru noiembrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Black Friday înseamnă o zi sau un weekend cu reduceri la cele mai multe magazine, chiar dacă au fost numeroase campanii de-a lungul anului. Acum, există şi o dată certă.

eMAG a adus în România conceptul „Black Friday“. Dacă te întrebi magazinul acesta a decis să schimbe perioada tradiţională, ultima vineri din lună, şi să mute spre mijloc. Explicaţia la acea dată, pe care o va duce mai departe, este că au curierii mai mult timp să livreze înainte de 1 decembrie, sărbătoare naţională în România. Statele Unite ale Americii n-au aşa ceva.

Pentru Black Friday 2016, eMAG susţine că vor participa peste 2.000 de magazine listate pe Marketplace, platforma prin care retaileri mai mici pot avea acces la o piaţă mai mare. Ofertele vor acoperi produse din game foarte variate, de la televizoare, telefoane mobile, tablete şi laptopuri, produse IT, produse smart purtabile, frigidere sau maşini de spălat la produse pentru copii, îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice, produse pentru casă şi grădină, articole sportive, produse şi accesorii pentru maşină ori mobilă.

Avantajul unui marketplace de tipul acesta e că poţi avea acces la produse de nişă, dar şi la cele clasice pe care le comercializează eMAG. Totodată, magazinul îşi asigură o ofertă mai mare disponibilă pe site-ul său, iar partenerii săi pot ajunge la clienţi care altfel le-ar fi ignorat oferta.

De la magazine fizice la cele din online, Black Friday va fi un moment bun de cumpărat la preţ mai mic şi de golit stocurile din depozit. 

image

Este cu atât mai importantă cifra comunitată de companie, deoarece în martie 2016 avea doar 1.000 de magazine partenere. Aceastea aveau în ofertă 13.000 de branduri şi 1.100 de categorii listate, de la telefoane, electronice, electrocasnice şi jucării, până la produse de casă şi gradină, mobilă, cosmetice sau articole sportive.

„Am ajuns la un ritm de 100 de parteneri noi în fiecare lună, iar, prin dezvoltările pe care le vom face, viteza de integrare va creşte. Avem magazine partenere care au început afacerea special pentru a vinde prin Marketplace, alţii au creşteri de peste 50% de când au intrat în platformă“, a declarat la acea dată Iulian Stanciu, director general eMAG. Prin aceştia, traficul a crescut spre 20 de milioane de vizite lunar. Investiţia în cinci ani a depăşit patru milioane de euro.

image

Într-un interviu pentru „Adevărul“, din decembrie 2013, după Black Friday, Iulian Stanciu explica fenomenul reducerilor şi de ce românii încă urmăresc evenimentul. „Crăciunul e până la urmă o sărbătoare religioasă care a fost transformată într-un festival de cumpărături şi sunt nişte lucruri fine care au dus acolo: ideea de a da un cadou a dus, până la urmă, la consum. Şi lucrurile astea au fost studiate de-a lungul timpului şi au fost amplificate.

[De Black Friday] imaginea aia când se deschide magazinul şi se îmbulzesc oamenii, şi se reped la produse, e un «care pe care» până ajunge produsul la casă şi acasă. E o ieşire din zona raţională şi o stimularea a zonei de emoţional. Fie că e spiritul de turmă, fie că e dorinţa de a face o economie, ajungi să te uiţi, poate găseşti ceva interesant“, a afirmat acesta.

Acum, pe 18 noiembrie, eMAG va avea Black Friday 2016 timp de o zi. Media Galaxy a derulat o campanie cât tot anul. Iar de-a lungul celor 365 de zile sunt sute de magazine care au diverse campanii de reduceri. Încă mai este piaţă pentru preţuri mici şi 2016 va fi încă un an cu creştere. Mai rămâne de văzut ce va pregăti eMAG ca surpriză, după maşini vândute online, cupoane de benzină şi lingouri. 

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite