Apple, lumini şi umbre: „Pot să funcţioneze fără să reinventeze roata, dar ar fi fost frumos să încerce“
0
Lansarea noului iPhone a pornit o dezbatere puternică în rândul analişitlor şi jurnaliştilor de tehnologie. Unii se declară complet nemulţumiţi de lipsa unei inovaţii clare, în timp ce unii sunt încântaţi de design şi îmbunătăţirile tehnice.
Reacţie pozitivă la bursă
Potrivit analistului Gene Munster de la Piper Jaffray Cos, iPhone 5 ar putea să se vândă
în 10 milioane de exemplare până la finalul lui septembrie. În schimb, rivalul Samsung Galaxy S III a ajuns la această cifră după 50 de zile. Nivelul real se va vedea încă de mâine, 14 septembrie, când pornesc precomenzile pe primele pieţe.
La nivel bursier, Apple a avut un traseu plin de emoţii după lansare. Imediat după ce iPhone 5 a fost prezentat pe scenă, iar şefii de la Apple încă mai prezentau caracteristicile, acţiunile companiei au scăzut cu aproape un dolar. În momentul de faţă o acţiune Apple costă 669,79 de dolari, cu 9,2 dolari mai mult decât la începutul sesiunii, adică 1,39% mai mult.
„Rămân cea mai profitabilă companie din lume, iar clienţii sunt pregătiţi să plătească pentru hardware şi pentru ecosistem“
Analistul de la firma Gartner, Carolina Milanesi s-a declarat optimistă în privinţa terminalului de la Apple.
Am întrebat-o pe Carolina Milanesi dacă iPhone 5 este o revoluţie sau doar un upgrade. „Este o puternică îmbunătăţire care aduce destulă plus valoare pentru consumatori în privinţa designului componentelor, specificaţii mai bune, dar şi o experienţă a utilizatorului mai bogată, care vine din integrarea profundă dintre hardware şi software“, a spus analistul Gartner.
În privinţa viitorului companiei, Milanesi a păstrat acelaşi ton. „Dacă vor continua să livreze aceeaşi experienţă îmbunătăţită, vor avea viitor. Rămân cea mai profitabilă companie din lume, iar clienţii sunt pregătiţi să plătească pentru hardware şi pentru ecosistem“, consideră Milanesi.
Carolina Milanesi a participat la San Francisco la prezentarea iPhone 5 şi a declarat că elementul care diferenţiază telefonul este că se simte foarte uşor în mână şi totuşi sentimentul că ţii un produs de calitate se păstrează.
„Ar fi bine dacă ar încerca din când în când“
Jurnalistul Gareth Beavis de la site-ul britanic TechRadar a scris că recunoaşte valoare celei mai mari companii din lume şi nu ar avea aroganţa de a-i contesta strategia, dar are unele întrebări.
„Dacă nu aduc ceva la fel de impresionant ca iPhone 4 în materie de design şi performanţă, căsătoria perfectă în lumea tehnologiei, atunci ar putea să aibă probleme de a convinge oamenii să le cumpere telefoanele“, a scris Gareth.
„Dar, cu adevărat, Apple este conştient că nu trebuie să reinventeze roata pentru a avea succes. Dar ar fi frumos dacă ar încercă din când în când“, a încheiat acesta.
Mai lipsiţi de inovaţie decât maşinile Porsche
Autorul blogului „Fake Steve“, britanicul Dan Lyons, a scris că Apple a făcut mai multe greşeli cu noul iPhone.
În primul rând, americanii au lăsat foarte multe imagini să scape pe piaţă înainte de a lansa telefonul , lucru pentru care Steve Jobs ar fi furios. De asemenea, noul iPod Nano este oribil în opinia acestuia.
Principala problemă cu iPod Nano este interfaţa grafică, ce are „nişte iconiţe rotunde oribile“. „Cu cât mă uit mai mult la el, devin din ce în ce mai furios. Mă simt insultat“, a spus Lyons.
Apoi Lyons a dat în telefonul propriu-zis. „După ce ai petrecut luni bătându-te cu Samsung pentru a demonstra că eşti cea mai inovativă companie, vii cu asta? Dacă telefoanele s-ar putea reproduce, aşa ar arăta copilul lor“, a spus Lyons, care a continuat lovind în designerul-şef al companiei, britanicul Jonathan Ive.
„Având doi ani să rezolve situaţia, designerul Jonathan Ive a înlocuit ecranul de 3,5 inci (8,9 centimetri) cu unul de 4 inci (10,2 centimetri). Wow. Loveşte-mă cu o pană. Ce faci în restul timpului, Jony?“ s-a întrebat Lyons.
Acesta a comparat în final realizarea de design de la Apple cu cea de la Porsche. Aceştia schimbă aceeaşi maşină de 50 de ani încoace şi tot par mai inovatori decât Apple.