Apple iRadio: ce este noul serviciu pe care l-ar pregăti Apple şi cum ar putea concura cu Google Music şi Xbox Music

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Apple se pregăteşte de evenimentul WWDC 2013 şi înainte de asta se pare că lumea deja i-a atribuit un nou serviciu pe care ar trebui să-l lanseze: iRadio, un presupus serviciu de audio streaming, cum este Pandora. Cum se poate remarca însă iRadio?

Zvonurile despre Apple iRadio au renăscut odată cu vestea că Apple ar fi semnat un acord cu Warner Music pentru conţinut. Este un nou partener pentru Apple şi o nouă sursă de speculaţii. Vine sau nu vine iRadio? În primul rând, piaţa are suficiente de astfel de serviciu care au ajuns la un succes notabil, spre exemplu Pandora, aplicaţie care a venit întâi pe iPhone. Apoi, Apple se pricepe la music entertainment, a demonstrat asta cu iTunes. iRadio pare pasul firesc.

Lumea a ajuns să se aştepte de la Apple că orice lansează este un succes: iPhone, iPad sau iPod Touch. Dar a eşuat cu Ping, reţeaua socială care ar fi adunat oameni în jurul intereselor faţă de muzică, apoi a avut probleme cu câteva produse care nu s-au bucurat de mare succes la public: linia Macbook a fost desfiinţată, iar cu iPod nano a tot experimentat fără vreun succes notabil cu un anumit design. De asemenea, iPhone 4 a avut celebrul moment Antennagate

Nu tot ce scoate Apple este aur, iRadio poate fi la fel ca Ping, în ciuda tuturor acestor parteneriate. Pentru Apple ar fi mai la îndemână să vândă acel conţinut pentru care se presupune că are drepturi prin iTunes, fără un nou serviciu.

Un zvon vechi de când... : Apple pregăteşte un serviciu de radio online, care ar concura cu Pandora

Costuri şi concurenţa

În SUA, celebre sunt Spotify şi Pandora, servicii mari cu milioane de utilizatori. Celebre fără a fi în legătură cu o companie mare, căci se ajunge astfel la Xbox Music şi Google Play Music All Access. Ambele sunt disponibile cu un abonament de 10 dolari pe lună, la fel cât cere şi Spotify pentru acces web şi prin aplicaţii. Şi aici este cota, 10 dolari pe lună pentru acces la colecţie.

În România există Zonga, un serviciu creat de Trilulilu Music şi susţinut de Vodafone. Cel mai mare abonament este de 4 euro pe lună. Mai există unul de 3 euro, dar doar dacă eşti abonat Vodafone şi ai astfel acces la muzică fără a plăti traficul de date. Mai există şi Deezer, adus în România de Orange. Cel mai mare abonament este de 7 euro pe lună, care îţi permite să asculţi şi offline, apoi este cel de 3,5 euro.

Există potenţial? Cu siguranţă, iar Apple ar intra pe această piaţă la fel cum a făcut-o pe cea de mesagerie instant cu iMessage. Avantajul acolo a fost că era o piaţă gratuită. iRadio poate există, poate va fi lansat ca aplicaţie Apple, dar la ce costă? 10 dolari pe lună pare potrivit, la fel ca al concurenţei. Atunci, cu siguranţă se poziţionează bine, dar dacă ţine serviciul doar pe iOS, profitul s-ar putea să nu fie prea mare.

Cum poate avea succes iRadio? Cu aplicaţie pentru iPhone, iPad, dar şi Android - poate că utilizatorii de Android preferă să nu cumpere aplicaţii, dar un serviciu de audio streaming este altceva şi mulţi preferă flexibilitatea de nu avea neapărat un produs Apple pentru a asculta muzică. iRadio însă ar putea să nu există, ci să fie integrat în iTunes. iTunes Radio prin care să ai acces, la acelaşi cost de 10 dolari pe lună, la conţinutul Warner Music şi Universal. Va fi un iRadio? Puţin probabil, dar rămâne de văzut la WWDC 2013 ce aduce Apple.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

Află mai multe despre Apple şi WWDC 2013: 

FOTO Apple se poate să fi dezvăluit cea mai mare schimbare care vine în iOS 7

Noi detalii despre iOS 7: Apple va miza pe alb şi negru pentru interfaţă

VIDEO Apple iOS 7 este testat online şi o agenţie a creat poate cel mai bun concept cu presupusa interfaţă minimalistă

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite