Adobe: Photoshop şi Creative Suite vor fi disponibile doar cu abonament online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adobe Photoshop, în online şi pe dispozitive mobile. FOTO dexinger.com
Adobe Photoshop, în online şi pe dispozitive mobile. FOTO dexinger.com

Adobe a decis să nu mai ofere gama Creative Suite, ci să treacă la un model de abonament lunar. Astfel, Adobe Photoshop sau Premiere Pro vor fi disponibile fie individual, fie la pachet cu plată lunară. De ce trece compania la acest model de afacere?

Adobe îşi mută programele de editare foto sau video în online, astfel că din Creative Suite devine Creative Cloud. Costul lunar (în SUA) este de 50 dolari pentru toată suita, pe când un singur program costă 30 de dolari, scrie Mashable. În Europa situaţia stă puţin altfel. Eu am ales să văd cât costă în România şi am ajuns la circa 25 euro pentru o singură aplicaţie şi 62 euro pentru toate. La fiecare am câte 20GB de spaţiu de stocare online.

Creative Cloud al Adobe există încă de anul trecut, odată cu trecerea la Creative Suite 6 şi se pare că a fost un succes pentru companie, până acum. Sunt aproximativ 500.000 de membri înregistraţi în primele 9 luni şi alte două milioane de conturi Creative Cloud create gratuit ale oamenilor care doar au vrut să încerce un anumit produs.

Adobe va continua să vândă CS6 în continuare, dar acele programe nu vor mai beneficia de actualizări în viitor. De ce trece Adobe la acest model de afacere? Mashable a vorbit cu directorul executiv al companiei şi a încercat să obţină câteva răspunsuri.

Viitor e-n online, nu la cutie

Shantanu Narayen, directorul executiv al companiei, a spus că Adobe este în avantaj pentru că trece la un model online, în primul rând pentru că nu mai plăteşte împachetarea produselor, iar actualizările sunt livrate mai repede. „Pentru ingineri şi echipa de produs, este o cale de a livra mai rapid produsele şi inovaţia". Aplicaţiile cumpărate cu abonament vor funcţiona şi fără conexiune la Internet.

Piratarea produselor Adobe nu mai este un secret, iar directorul companiei spune că modelul abonamentelor o va reduce, în timp ce costul per utilizator este mai mic. Trebuie menţionat aici că suita CS6 costă între 1.200 şi 2.000 de dolari, în timp ce preţul celui mai popular produs, Photoshop, este de circa 700 de dolari. Astfel, în aproape doi ani, cu abonament online, ajungi să plăteşti aceeaşi sumă pe care o achiţi o dată pentru o singură aplicaţie.

Următoarea eră în tehnologie

„Companiile care doresc să reuşească în noua eră a tehnologiei trebuie să accepte [modelul de afacere bazat pe abonamente online] sau să dispară. Şi noi nu numai că acceptăm, dar conducem valul", a declarat acesta. Şi Narayen este convins că această cale va aduce un succes şi mai mare companiei.

În 2003 au fost introduse colecţiile şi suitele de software Adobe, iar utilizatorii au criticat decizia companiei, au spus că e vorba de bani şi că nu va avea succes. Directorul Adobe consideră că aceeaşi va fi situaţia şi acum. „În câţiva ani, oamenii vor spune: «Cum ar putea să existe un Photoshop neconectat la cloud?»".

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite