Materia neagră este pe cale să îşi dezvăluie secretele în faţa cercetătorilor

Materia neagră va fi văzută (sau nu) de pe ISS. FOTO NASA

În mai 2011, un dispozitiv de 2 miliarde de dolari a fost montat pe Staţia Spaţială Internaţională. Dispozitivul poartă numele de Spectrometru Alpha Magnetic-2 şi are rolul de a detecta materia întunecată. Potrivit Asociaţiei Americane pentru Progresul Ştiinţei, în următoarele două-trei săptămâni ar trebuie să fie date presei informaţii despre materia întunecată, scrie Slashgear.

Potrivit fizicianului MIT Samuel Ting, cercetătorul care se ocupă de Spectrometrul Alpha Magnetic, primul set de date va fi trimis unei publicaţii ştiinţifice în aproximativ două săptămâni. Potrivit omului de ştiinţă, publicaţia va fi una importantă iar raportul care va fi publicat a fost revizuit de 30 de ori.

Materia întunecată este în prezent un tip necunoscut de materie despre care se consideră că ar conţine o mare parte din masa totală a universului. Materia întunecată nu emite şi nici nu absoarbe lumina sau radiaţiile electromagnetice sau de altă natură, şi deci nu poate fi observată direct cu telescoapele.

Unii fizicieni sunt de părere că material întunecată este compusă din particule masive cu interacţiune slabă, un tip de particule care sunt propriile lor antiparticule. Când materia şi antimateria se întâlnesc, acestea se anihilează reciproc şi eliberează alte particule, electroni şi pozitroni.

Samuel Ting nu a vrut să dezvăluie ce scre în raport, însă a spus că descoperirile făcute constituie o mica parte din procedeul de înţelegere a materiei întunecate. Aparatul de 2 miliarde de dolari a detectat 8 miliarde de positroni şi electroni iar dacă numărul pozitronilor este mai mare decât cel al electronilor atunci se poate specula prezenţa materiei întunecate.