Experiment inedit. Ce s-ar întâmpla dacă ne-ar contacta extratereștrii

Mai mulți cercetători au trimis un mesaj extraterestru fals de pe Marte pe Pământ pentru a vedea cum reacționează oamenii, transmite CNN.

spatiu jpg

Experimentul a fost organizat de SETI, o organizație non-profit cu misiunea de a căuta inteligență extraterestră și de a explora originea vieții în univers.

Mesajul a fost transmis pe 24 mai de către ExoMars Trace Gas Orbiter, o navă spațială lansată în 2016, care în prezent orbitează în jurul planetei Marte pentru a-i studia atmosfera.

Transmisia a călătorit prin spațiu timp de 16 minute înainte de a fi recepționată cu succes de trei observatoare: Allen Telescope Array din nordul Californiei, Green Bank Telescope din Virginia de Vest și Medicina Radio Astronomical Station din apropiere de Bologna, Italia.

După ce au fost primite, datele brute care conțineau mesajul au fost publicate pe internet prin intermediul Filecoin, o mare rețea de stocare descentralizată, pentru a oferi tuturor șansa de a le decoda și de a le interpreta semnificația.

După câteva zile, efortul de colaborare este încă în curs de desfășurare și a fost creat un canal pentru discuții publice. „Nu pot spune nimic despre conținutul mesajului și vom începe să dăm indicii doar dacă vom vedea că oamenii se luptă cu adevărat. Va dura ceva timp, pentru că este nevoie ca oameni cu diferite expertize să colaboreze între ei, ceea ce a fost cu adevărat obiectivul proiectului: un mesaj extraterestru ar aparține întregii umanități, așa că ar trebui să avem cu toții capacitatea de a contribui la interpretarea lui”, a declarat Daniela de Paulis, membră SETI, artista care a creat mesajul, într-un interviu telefonic.

Niciun mesaj extraterestru nu a fost recepționat până acum.