Semnale de alarmă la un interviu de angajare: când este mai bine să refuzăm un job şi la ce detalii trebuie să fim atenţi
0
Bucuroşi că am fost chemaţi la interviu ca să lucrăm pentru o companie despre care am auzit numai lucruri frumoase, vom fi tentaţi să ne entuziasmăm şi să nu fim atenţi la detalii foarte importante. Primul contact cu posibilul nostru viitor loc de muncă este esenţial, pentru că dacă vom ţine cont de unele amănunte, ne vom da seama dacă este indicat să ne angajăm aici sau dacă nu cumva ar fi mai bine să refuzăm oferta, aparent generoasă.
Business Insider a publicat un infografic amuzant, care ne arată la ce detalii trebuie să fim atenţi în timpul unui interviu de anagajare. Anumite gesturi sau replici ale angajatorului ar trebui să fie pentru noi un semnal de alarmă, dovada clară că nu ar fi bine să lucrăm acolo.
Iată cele 10 semne care ar trebui să ne pună imediat pe fugă, scrie Business Insider:
1. Aproape toţi angajaţii sunt noi în funcţie şi încă dezorganizaţi, deşi compania are vechime. Deci, primul semnal de alarmă trebuie să fie schimbările foarte dese de personal din acea companie.
2. Angajatorul se plânge de subordonaţii săi în faţa candidatului. Este semnul clar că vom avea un şef foarte autoritar şi temperamental, care nu ezită să-şi vorbească de rău colegii în faţa unor străini.
3. Angajatorul nu ştie excat ce anume vrea de la candidat, ce rol ar trebui să îndeplinească acesta. Îi dă de înţeles că ar vrea o persoană care ştie să facă mai multe lucruri, iar frazele lui sunt vagi, nu spune nimic concret. Este clar că vrea un singur om care să se ocupe de mai multe sarcini în acelaşi timp.
4. Dacă slujba pentru care candidăm este exagerat lăudată, dar în termeni vagi, fără ca angajatorul să verifice dacă avem experienţă în domeniu, atunci probabil că este prea frumos ca să fie adevărat. Cu siguranţă există probleme ascunse, pe care nu le putem cunoaşte dinainte.

5. Un post care a fost scos la concurs de foarte mult timp şi anunţul este promovat agresiv, peste tot, nu este deloc un semn bun. Angajatorul va spune că el caută persoana potrivită, dar probabil adevărul este altul: candidaţii refuză postul, ori acceptă şi apoi demisionează la scurt timp, din cauza problemelor cu care se confruntă.
6. Lipsa unei perspective de promovare la acel loc de muncă este un alt semnal de alarmă. Nimeni nu trebuie să accepte o slujbă care nu-i va oferi nimic mai bun peste câţiva ani.
7. Dacă putem intra în contact cu alţi angajaţi de acolo, în lipsa şefului, este bine să-i întrebăm sincer care ar fi avantajul nostru dacă am accepta acea slujbă. Deseori, ei sunt foarte oneşti dacă se simt în siguranţă şi ne pot avertiza că acela nu este un loc bun de muncă.
8. Uneori, angajatorul îi poate cere candidatului ca în cazul în care va fi angajat să plătească în avans pentru a urma nişte cursuri de pregătire sau pentru dotarea biroului său. Este clar că acea companie are probleme financiare serioase şi trebuie evitată.
9. Modul în care alţi angajaţi reacţionează la atitudinea şefului poate spune multe despre acesta şi despre mediul de lucru de acolo. Dacă ei se uită mereu în jos, înseamnă că se tem de el sau că sunt stânjeniţi de prezenţa lui, ambele variante fiind la fel de proaste.
10. Un alt detaliu foarte important este observarea celorlaţi angajaţi. Poate că ei par foarte stresaţi sau nefericiţi, prin urmare aşa vom fi şi noi dacă vom lucra acolo. Limbajul lor corporal şi expresiile de pe chip pot spune foarte multe dacă ştim să ne uităm cu atenţie.