Romanian Design Week deschide porţile înscrierilor pentru a doua ediţie
0Primul festival de profil din ţara noastră lansează invitaţia noilor talente şi nu numai să se înscrie la cea de-a doua ediţie, care va avea loc între 16-25 mai.
Ca urmare a succesului primei ediţii de anul trecut, anul acesta sunt aşteptaţi şi mai mulţi participanţi. Tema principală se va concentra pe importanţa designului în spaţiile publice.
Apelul de proiecte este deschis pe site-ul oficial până pe 21 februarie, iar în acest an sunt aşteptate proiecte atât pentru expoziţia centrală cât şi pentru evenimentele colaterale.
„Designul este un liant între comunităţi, preocupări şi straturi estetice, între oameni, idei, obiecte şi semnificaţia lor în cotidian. În 2014, focusul acestei ediţii va fi pe mediul pe care îl împărţim cu toţii, pe spaţiul colectiv şi pe modul în care designul ne ajută să comunicăm, să interpretăm şi să ne îmbunătăţim viaţa”, spune Andrei Borţun, iniţiatorul proiectului.
În jurul temei principale legate de viaţa urbană şi importanţa designului în spaţiul comun, Romanian Design Week include cinci domenii: Graphic Design, Branding şi Publicitate; Arhitectură, Urbanism şi Design Interior; Fashion Design; Product Design şi Lifestyle Design, o categorie nouă care îşi propune să aducă proiecte din zonele - Food Design, Sound Design şi Digital Design.
Acestea vor fi evaluate şi selectate în funcţie de idee şi de relevanţa pentru tema RDW, de către organizatori şi de către board-ul creativ condus de arhitectul Attila Kim.
În 2013, Romanian Design Week a inclus şi prezentat peste 90 de designeri, a avut peste 30 de spaţii partenere şi mai bine de 38 de evenimente colaterale.
Design în spaţiul public
Pentru anul acesta, organizatorii vor încerca să demonstreze că designul nu este un lux şi că nu are referinţe exclusive în branduri sau produse specifice. Designul este peste tot în jurul nostru, în pieţe publice, în localuri, în parcări, în hainele pe care le purtăm zi de zi, este un limbaj, o modalitate prin care înţelegem şi prin care interpretăm obiectele din jur. Spaţiile publice cu care ne intersectăm ne influenţează, fie că realizăm sau nu, iar câteodată ne intrigă sau ne impresionează suficient de mult încât să devină puncte de referinţă pentru noi.
Citeşte şi:
Iutta, brandul care readuce traista românească în secolul 21