Proiectul nud care schimbă faţa atractivităţii: ce se ascunde dincolo de „gardul vopsit“
0O artistă americană este autoarea unui proiect fotografic nud care schimbă faţa atractivităţii. Proiectul, intitulat „Iluziile trupului”, este menit să scoată în evidenţă felul în care mass-media denaturează standardele de frumuseţe.
Esenţa proiectului fotografic nud realizat de artista Gracie Hagen stă în imperfecţiunile corpului uman şi impactul mass-mediei asupra percepţiei de sine. Modelele pe care le vedem în reclame sunt indivizi plini de defecte, la fel ca toate celelalte persoane, scrie lostateminor.com. Pentru a dovedi acest lucru, Hagen a fotografiat atât bărbaţi, cât şi femei, în două ipostaze: una sexy, în care fiecare să-şi scoată în evidenţă calităţile, şi una „neglijentă”, cu umerii lăsaţi.
„Proiectul «Iluziile trupului» reprezintă o abordare a felului în care credem că ar trebui să arate corpul nostru. Mulţi realizează că mass-media arată doar imagini frumoase cu oameni, iar noi ajungem să ne comparăm cu acele imagini, fără să ne gândim că o monedă are două feţe”, precizează Hagen, sfătuind publicul să nu se compare cu nişte imagini nerealiste.
„Cu toţii suntem diferiţi. Nu există «normal». Iubiţi-vă corpul. Este ciudat, dar minunat. Eu cred că atractivitatea este definită de încrederea în sine şi de abilitatea de a te cunoaşte”, a adăugat fotografa.