„Obiectele transformatoare”: cum ne influenţează percepţia asupra propriei persoane anumite obiecte cumpărate
0Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Wisconsin-Madison, din SUA, a scos la iveală că anumite obiecte cumpărate ne schimbă percepţia asupra propriei persoane atât de mult încât ajungem să ne considerăm mai slabi decât ne arată cântarul, motiv pentru care au fost numite „daruri transformatoare”.
Fenomenul a fost observat în cazul obiectelor subţiri, cum ar fi telefoane mobile, tablete, laptopuri, chiar şi cele de uz casnic, în cadrul unui experiment unde mai multe persoane au primit câte o cană de voiaj.
Primul grup a primit cani mai înalte, cel de-al doilea mai pântecoase, apoi li s-a cerut să găsească defecte şi calităţi respectivului obiect, după care au ales o denumire reprezentativă, dintr-o listă cu propuneri, de tipul Băiatul Viguros sau Fata Greoaie.
Când au fost rugaţi să ofere date personale despre cât de înalţi sau de scuzi se consideră, cei care au primit cana pântecoasă s-au considerat mai scunzi şi au fost nesiguri în legătură cu aspectul lor fizic, în timp ce subiecţii cu cana înaltă au avut impresia că sunt mai slabi şi mai înalţi decât în realitate.