Victoria’s Secret, mult zgomot pentru nimic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doutzen Kroes (stânga), Adriana Lima şi Candice Swanepoel (a treia din
stânga), printre veteranele prezentării FOTOGRAFII: Reuters
Doutzen Kroes (stânga), Adriana Lima şi Candice Swanepoel (a treia din stânga), printre veteranele prezentării FOTOGRAFII: Reuters

După nouă luni de pregătiri, 35 de modele au urcat pe scena din Lexington Armory, New York, pentru a înregistra cel mai vizionat show de acest gen din istoria televiziunii, iar criticile nu au întârziat să apară.

Show-ul Victoria’s Secret a fost înregistrat pe 13 noiembrie de postul de televiziune CBS şi va fi difuzat aproape o lună mai târziu, pe 10 decembrie, în 180 de ţări.

Prezentarea a avut loc sub asediul a şase teme: „Invazia britanică“, „Păsările paradisului“, „Reţeaua roz“, „Nopţi pariziene“, „Naufragiul“ şi „Îngerii de zăpadă“. Au fost realizate manual 28 de perechi de aripi, sutienul-fantezie, în valoare de 10 milioane de dolari, format din 4.200 de pietre preţioase şi un rubin de 52 de carate, toate încrustate în aur de 18 carate. Acestea au fost elementele definitorii ale show-ului anual care atrage atenţia mondială.

Sute de specialişti în fantezie

Designerul britanic de pantofi Nicholas Kirwood a fost cel care s-a ocupat de încălţările şi bijuteriile „îngerilor“ din cel de-al optsprezecelea show al brandului Victoria’s Secret, care a început această tradiţie în New York, în 1995. O armată de 26 de artişti de make-up, condusă de Dick Page, şi 22 de stilişti de păr, în frunte cu Orlando Pita, împreună cu 8 manichiuriste le-au răsfăţat pe fete în culise.

Lindsay Ellingson a fost norocoasa care a purtat primul costum realizat la imprimanta 3D, care a făcut-o să arate ca un fulg de zăpadă imens. Malaika Firth, în vârstă de 19 ani, şi-a făcut debutul în acest an pe podiumul Victoria’s Secret, fiind unul dintre cele patru manechine britanice. A fost anul care i-a adus şi contractul de imagine pentru casa de modă Prada, fiind primul model de culoare folosit după 19 ani.

La cealaltă extremă se află Adriana Lima, „veterana“ îngerilor. La cei 32 de ani ai săi, brazilianca prezintă pentru Victoria’s Secret din 1999, fiind, de altfel, şi cel mai bine plătită dintre toate fetele. Printre cele 35 de modele care şi-au făcut apariţia pe podiumul lung de 30 de metri şi presărat cu sclipici s-au numărat Alessandra Ambrosio, Doutzen Kroes, Lily Aldridge, Behati Prinsloo şi Karlie Kross.

Doutzen Kroes

Doutzen Kroes

Ce aduc înapoi cele 12 milioane de dolari?

Pentru observatorul obişnuit, extravaganţa feminină multicoloră şi paietată nu este nimic altceva decât afişarea unor costume de baie şi a unui păr mare, „mult mai mare decât aripile“, după cum a spus un stilist de păr odată despre coafura fetelor. „Nu vă lăsaţi păcăliţi. În spatele acestui show este o strategie de marketing de succes care lasă competiţia cu praf în ochi. Un brand de lenjerie intimă care este, practic, pentru toată lumea şi care nu are de-a face cu lumea modei a reuşit să obţină un loc important în calendarul anual al modei“, scrie cotidianul britanic „The Telegraph“.

Candice Swanepoel şi sutienul fantezie

Echipa creativă din spatele acestui show i-a avut în frunte pe unii dintre cei mai ceruţi specialişti de pe piaţă, în acest moment, şi împreună cu o echipă de fete, dintre care majoritatea au fost pe coperta revistei „Vogue“, au încercat să ascundă esenţialul. „De fapt, tot ce se întâmplă este extrem de ieftin sau arată extrem de ieftin. Lenjerie intimă minusculă, asortată cu aripi imense, care aduc mai mult a carnavalul de la Rio decât cu haute couture-ul parizian“, scrie „The Telegraph“.

Cotidianul specifică în continuare că factorii convingători pentru modelele celebre să se alăture acestui show „ţin de faptul că pot juca rolul lui Barbie pentru o zi. Apoi mai sunt cam cinci milioane de motive pentru care să facă asta anual“, a scris publicaţia aluziv la salariul modelelor.

Dar care este câştigul? „Pentru început, atenţia canalelor media din toată lumea. Sunt branduri mult mai renumite care nu pot decât să viseze la o astfel de expunere, mai ales în ţări în care nici măcar nu vând“, explică „The Telegraph“. Dar cele 12 milioane de dolari cheltuite pe show, alături de tot sclipiciul şi toată zarva creată, toate acestea se traduc în vânzări de 6,12 miliarde de dolari, numai anul trecut.

Nu vă lăsaţi păcăliţi. În spatele acestui show este o strategie de marketing de succes care lasă competiţia cu praf în ochi. Un brand de lenjerie intimă care este, practic, pentru toată lumea şi care nu are de-a face cu lumea modei a reuşit să obţină un loc important în calendarul anual al modei. „The Telegraph“, cotidian britanic

Afacerea care a luat aripi

Încă un an în care isteria Victoria’s Secret a dominat presa preţ de câteva zile, timp în care nu poţi citi aproape nimic obiectiv, sau măcar sincer. Singura publicaţie care a pus punctul pe „i“ a fost „The Telegraph“, explicând mecanismul din spatele acestei afaceri. Pentru că Victoria’s Secret este un model perfect de afaceri, în niciun caz de modă şi nici măcar de tendinţe comerciale. 

Alessandra Ambrosio

Alessandra Ambrosio

Ce este cu adevărat ciudat este reţeta succesului a acestui brand relativ ieftin, mult mai ieftin decât alte firme şi mai cunoscute, dar dorit de majoritatea aflată sub impresia că este un etalon al bunului-gust sau, măcar, al unei stări financiare excelente. Când adevărul este cu totul altul. Dar pentru că Victoria’s Secret a jucat scenariul în care a refuzat extinderea şi pe alte continente decât cel american, până în 2010, şi-a creat imaginea unui brand intangibil sau, cel puţin, la care se ajunge foarte greu. Iar asta trebuie să însemne că este şi foarte bun, nu? Plus săptămâna de isterie mediatică anuală, plus modelele angajate de brand pentru a promova în restul anului piesele sale, toate acestea asigură nu doar o continuitate, ci o ascensiune continuă.Încă un an în care isteria Victoria’s Secret a dominat presa preţ de câteva zile, timp în care nu poţi citi aproape nimic obiectiv, sau măcar sincer. Singura publicaţie care a pus punctul pe „i“ a fost „The Telegraph“, explicând mecanismul din spatele acestei afaceri. Pentru că Victoria’s Secret este un model perfect de afaceri, în niciun caz de modă şi nici măcar de tendinţe comerciale.

În culise show-ului de modă

backstage victoria's secret

Nu vorbim aici de chestiuni care ţin de gust. Kitsch-ul afişat este implacabil, fără remediu. Goliciunea sclipicioasă combinată cu aripile imense şi părul gigantic nu vor rămâne niciodată în niciun manual de stil. Poate la categoria de „Aşa nu“.

Toate acestea sunt fascinante, în era în care poţi afla totul într-o secundă, printr-un clic. Dar bronzul artificial şi paietele captează atenţia între timp. 

Citeşte şi:

Miranda Kerr, un înger căzut din raiul Victoria's Secret

FOTO Sutienul-bijuterie de la Victoria’s Secret, păzit de două gărzi de corp

Victoria’s Secret stârneşte furia părinţilor cu noua colecţie de lenjerie pentru adolescente

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite