Cofondatorul casei Yves Saint Laurent, val de acuzaţii la adresa designerilor care promovează vestimentaţia de inspiraţie islamică
0Omul de afaceri francez Pierre Bergé, fostul partener de viaţă şi de afaceri al designerului Yves Saint Laurent, acuză casele de modă care creează vestimentaţie şi eşarfe pentru cap (n.r. hijab) inspirate de portul islamic de faptul că iau parte la transformarea femeilor în sclave. Noul trend de vestimentaţie islamică este promovat şi de designerii italieni Dolce&Gabbana.
Omul de afaceri octogenar Pierre Bergé, fostul partener de viaţă şi de afaceri al designerului Yves Saint Laurent, a lansat un val de acuzaţii împotriva designerilor care creează vestimentaţie pentru femei puternic inspirată de portul tradiţional musulman. Acesta se referă mai ales la eşarfele pentru cap islamice şi arată acuzator mai ales spre cei care au preluat trendul de la designerii italieni Dolce & Gabbana, informează cotidianul britanic The Guardian.
„Creatorii de modă nu ar trebui să aibă nimic de-a face cu moda islamică. Designerii sunt acolo pentru a face femeile mai frumoase, pentru a le oferi libertate, şi nu pentru a colabora cu această dictatură care impune acest lucru abominabil de a ascunde femeile şi de a le face să ducă o viaţă ascunsă. Aceşti creatori care iau parte la transformarea femeilor în sclave ar trebui să-şi pună câteva întrebări. Renunţaţi la bani şi aveţi principii!”, a declarat fostul partener al lui Yves Saint Laurent (n.r. care a decedat în anul 2008), alături de care a pus bazele brand-ului YSL.

FOTO elle.my
La începutul anului, Dolce & Gabbana a devenit primul brand vestic de renume care şi-a declarat public intenţia de a ocupa un loc pe piaţa de modă islamică, estimată la 260 de miliarde de dolari, cu gama sa abaya (foto sus), care include 14 abaya (n.r. rochii lungi până la gleznă) care veneau la pachet cu eşarfe pentru cap brodate şi cu hijaburi. Şi gigantul suedez H&M a urmat trendul, având chiar şi o reclamă cu o femeie musulmană care purta văl, la fel şi brandul japonez Uniqlo, care la începutul acestei luni a pus în vânzare hijaburi în magazinele din Londra.
Şi Marks & Spencer a testat piaţa, lansând costumele de baie care acoperă tot corpul - „burkini” - în magazinele online.

FOTO mic.com