Ce ai de făcut înainte să trimiți un e-mail plin de furie. „Vrei să te uiți la asta? Spune-mi cum ai reacționa“
0Cine dintre noi nu a scris măcar un e-mail furios, plin de reproşuri şi nemulţumiri? Fie că îi spunem unui fost partener că a greșit, fie că ne plângem de serviciile diverşilor operatori, cei mai mulţi dintre noi ne-am trezit la un moment dat în fața tastaturii pentru a-i spune cuiva ce avem pe suflet.

Nu întotdeauna un e-mail furios este cel mai bun mod de acțiune și ar trebui să ne întrebăm, înainte de a apăsa „trimite”, dacă acesta ne rezolvă cu adevărat problema, potrivit huffpost.
Ryan Martin, profesor de psihologie și decan asociat al Colegiului de Arte, Științe Umaniste și Științe Sociale de la Universitatea din Wisconsin-Green Bay, invitat la podcastul „Am I Doing It Wrong?” de la HuffPost, spune că, atunci când eşti tentat să scrii un mail furios, ar fi bine să ţii cont de câteva aspecte.
Primul dintre ele se referă la intenţie. „Gândiți-vă la intenție. De ce trimiteți mailul? Care este scopul? (...) Dacă scopul este literalmente doar să-i spuneţi cuiva cât de supărat sunteţi sau să-l faceţi să se simtă rău într-un fel sau altul, gândiţi-vă dacă asta vă va ajuta cu ceva pe termen lung”, a spus psihologul.
Scopul mailului ar trebui să se concentreze pe găsirea unei soluţii la o problemă care vă nemulţumeşte, nu pe sentimentul de nemulţumire. Odată ce știţi care este intenția, ar trebui să vă asiguraţi că tot ceea ce scrieţi este încadrat în jurul acestui obiectiv şi că nu vă abateţi de la subiect. „De cele mai multe ori, a-l face pe destinatarul e-mailului să se enerveze, ca reacţie la un e-mail furios, probabil că nu vă va ajuta să ajungeți la acel obiectiv”, a spus Ryan Martin.
Al doilea aspect ar fi timpul, în sensul că specialistul sfătuieşte, de asemenea, să vă acordați puțin timp pentru a decide dacă doriți să trimiteți draftul destinatarului sau... la gunoi.
„Una dintre cele mai bune părți ale e-mailului față de o interacțiune în persoană este că ai timp”, a spus Ryan Martin, care este şi autorul cărților „Cum să faci faţă oamenilor furioşi” și „De ce suntem furioşi: cum să vă folosiți furia pentru schimbări pozitive”. „Vă puteți acorda 10 minute pentru a vă linişti și apoi să recitiți și să decideți dacă doriți să mai trimiteți mesajul. Puteți, de asemenea, să rugați un prieten să îl citească și să-i spuneți: «Vrei să te uiți la asta? Spune-mi cum ai reacționa»” – îndeamnă el.
Al treilea aspect se referă la tot ceea ce includeți în e-mail, nu doar la cuvinte. „Gândiți-vă la elementele care nu sunt cuvinte - utilizarea emoticoanelor, utilizarea majusculelor. Aceste lucruri vă ajută să vă exprimați punctul de vedere sau vă afectează punctul de vedere? Gândiți-vă la asta din nou, în contextul obiectivului mai larg al motivului pentru care trimiți mailul” - a încheiat psihologul de la Universitatea din Wisconsin-Green Bay.