Generația care evită să zboare de grija animalelor de companie
0O bună parte din Generația Z evită să zboare din cauza animalelor lor de companie, preferând să rămână acasă cu acestea decât să plece în vacanță, potrivit unui sondaj realizat de TrustedHousesitters!

Un sondaj realizat în rândul a 2.000 de proprietari de animale de companie din Marea Britanie, TrustedHousesitters a constatat că 48% dintre respondenții din Generația Z au evitat călătoriile cu avionul din cauza animalelor lor de companie, iar 63% au declarat că aleg cazarea de vacanță pe baza faptului că este prietenoasă cu animalele lor de companie, comparativ cu 31% dintre cei peste 65 de ani.
Peste jumătate dintre proprietarii chestionați (52%) au recunoscut că se simt „stăpâni răi” dacă sunt plecați prea mult timp. Într-o situație ipotetică, 27% au spus că s-ar simți mai rău dacă și-ar lăsa animalul de companie decât dacă ar lăsa copilul cu o bonă.
„Faptul că unii oameni simt mai multă vinovăție lăsând un animal de companie decât un copil cu o bonă este fascinant, dar de înțeles. Animalele de companie sunt complet dependente de stăpânii lor, fără a putea raționaliza absența, așa cum ar face copiii mai mari. Acest lucru intensifică sentimentul de responsabilitate și vinovăție al stăpânilor”, a spus terapeutul Rebecka Parker.
Mai mult de jumătate (53%) dintre proprietarii de animale de companie se tem că animalul lor de companie crede că a fost abandonat atunci când ei pleacă. Animalele de companie se bazează pe prezența familiară și pe rutină, spre deosebire de copii, care pot înțelege și procesa absența temporară a unui părinte. Acest lucru poate duce la sentimente de vinovăție pentru proprietari, în special cei cu animale de companie salvate care ar fi putut experimenta traume în trecut.
Studiul a constatat că 43% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani s-ar simți mai vinovați să lase acasă un animal de companie decât un copil, o cifră mai mare decât media generală de 27%. Adulții mai tineri înregistrează rate mai mari de deținere a animalelor de companie, 28% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani deținând o pisică, iar 40% un câine. Pentru cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, deținerea crește la 34% pentru pisici și 45% pentru câini.
Rebecka Parker a explicat: „Generațiile mai tinere, în special milenialii și Generația Z, tind să formeze atașamente emoționale mai puternice față de animalele de companie în comparație cu generațiile mai în vârstă. Mulți tineri adulți amână astăzi etapele tradiționale precum căsătoria sau nașterea copiilor, iar animalele de companie îndeplinesc în mod natural un rol de hrănire. Într-o perioadă în care singurătatea este recunoscută ca o problemă de sănătate publică, animalele de companie oferă o sursă constantă de confort, fără prejudecăți.”
Această tendință se reflectă în creșterea demografică DINKWAP (Venituri Duble Fără Copii Cu Animal de Companie), unde animalele de companie sunt adesea prioritizate față de relațiile umane. Studiul a arătat că 31% dintre proprietarii de animale de companie s-au simțit mai vinovați că și-au părăsit animalul de companie decât că și-au anulat planurile cu un prieten apropiat, iar 32% s-au simțit mai rău că au lăsat un animal de companie în urmă decât că au ratat o zi de naștere a familiei.
„Schimbarea ideilor de «familie» – de la definiții nucleare rigide la familii mai fluide, alese – joacă un rol important. Animalele de companie reprezintă stabilitate, dragoste și conexiune într-o lume flexibilă și în rapidă schimbare. Factori precum munca la distanță, conștientizarea sănătății mintale și creșterea opțiunilor de călătorie prietenoase cu animalele de companie întăresc această tendință.”, a adăugat terapeutul.