Filme româneşti, cu ziarul „Adevărul“
0De săptămâna viitoare, lunea, vor fi distribuite, împreună cu ziarul „Adevărul“, patru filme din colecţia Made in Romania: „Despre oameni şi melci“ de Tudor Giurgiu (25 ianuarie), „Pescuit sportiv“ de Adrian Sitaru (1 februarie), „Undeva la Palilula“ de Silviu Purcărete (8 februarie) şi „Ursul“ de Dan Chişu (15 februarie). Pachetul — ziar şi DVD— va costa 14, 99 lei.
Filme din distribuţia cărora fac parte actori precum Andi Vasluianu, George Mihăiţă, Ioana Flora şi Şerban Pavlu vor fi distribuite cu „Adevărul“, lunea, la preţul de 14,99 lei, începând cu 25 ianuarie.
Comedia „Despre oameni si melci“ (2012), în regia lui Tudor Giurgiu, cu Andi Vasluianu, Monica Bârlădeanu şi Dorel Vişan în rolurile principale, a avut opt nominalizări la Premiile Gopo din 2013, unde a câştigat Premiul publicului (cei mai mulţi spectatori - 63.778). În 2012, Tudor Giurgiu a obţinut Premiul juriului pentru această peliculă, la Festivalul Internaţional de Film de la Varşovia. Producţia are un ritm alert şi aduce în prim-plan poveştile clasei muncitoare a anului 1992.
În oraşul Câmpulung Muscel din judeţul Argeş, muncitorii fabricii de maşini ARO află că întreprinderea a dat faliment şi că va fi privatizată. Numai 300 de angajaţi, din cei aproximativ 3000, vor munci aici în continuare, după ce o companie franceză va transforma fabrica într-o crescătorie de melci.
George Petrescu (Andi Vasluianu), lider de sindicat, îşi asumă rolul de salvator şi vine cu o idee stranie, cel puţin pentru colegii lui: să vândă spermă pentru a strânge banii necesari readucerii întreprinderii pe linia de plutire. Personajul a văzut la televizor că o bancă de spermă plăteşte 50 dolari pentru fiecare donaţie şi a ajuns la concluzia că 1000 de muncitori ar rezolva problemele financiare ale fabricii.
Primul lungmetraj al regizorului Adrian Sitaru, „Pescuit sportiv“ (2009), a fost premiat la festivaluri internaţionale de film din Argentina, Belgia, California, Spania şi Grecia. Pentru această peliculă, din distribuţia căreia fac parte Adrian Titieni, Ioana Flora şi Maria Dinulescu, Adrian Sitaru a înfiinţat casa de producţie 4Proof Film. Astfel a creat cadrul legal pentru încheierea contractelor cu diverşi coproducători, majoritatea francezi.
La sfârşit de săptămână, Mihai (Adrian Titieni) şi iubita lui, Mihaela (Ioana Flora), măritată cu altcineva, lasă în urmă Bucureştiul pentru un picnic pe malul unui lac. Ea conduce maşina şi, într-un moment de neatenţie, loveşte o prostituată, undeva, în afara oraşului.
Cei doi hotărăsc să ascundă cadavrul şi caută un loc în pădurea din apropiere, însă, între timp, Ana (Maria Dinulescu) îşi recapătă cunoştinţa. Cuplul îi povesteşte că era întinsă pe marginea drumului şi că urma să o ducă la spital. După ce îi trece ameţeala, Ana îşi însoţeşte „eroii“ la picnic.
„Undeva la Palilula“ (2012)
, cel dintâi film al regizorului de teatru Silviu Purcărete, îi are în rolurile principale pe George Mihăiţă, Răzvan Vasilescu, Constantin Chiriac şi Áron Dimény.
Pelicula a obţinut şapte Premii Gopo, în 2013, pentru: imagine, montaj, sunet, muzică, decor, costume şi coafură. În cele 145 de minute, regizorul construieşte un spectacol cinematografic, iar actorii dau viaţă personajelor dintr-o lume fantasmagorică. În anii ’60, tânărul medic pediatru Serafim (Áron Dimény) primeşte repartiţie la spitalul din oraşul Palilula, unde nu există copii.
Preferinţa lui Purcărete pentru elementele absurde reiese şi din situaţiile tragicomice pe care le conturează: oamenii internaţi în spital sunt sănătoşi, localnicii trăiesc departe de realitatea politică şi socială, ancoraţi într-un spaţiu al petrecerilor, şi manifestaţiile dedicate „luptei pentru pace“ se desfăşoară sub umbrela unei atitudini zeflemitoare faţă de conducerea ţării.
Cadrele peliculei „Ursul“ (2011), în regia lui Dan Chişu, cu Şerban Pavlu, Claudiu Bleonţ şi Gabriel Spahiu în rolurile principale, se succed cu velocitate. Şi muzica lui Goran Bregović, care însoţeşte scene importante din viaţa personajelor, pare să influenţeze cadenţa acţiunii.
După Revoluţia din 1989, la Circul de Stat Bucureşti vine un nou director general, Panduru (Şerban Pavlu). Deşi are doar 30 de ani, nu se teme să ia hotărâri care nu le convin angajaţilor, căci se gândeşte că face totul spre binele lor. Pentru a obţine bani de salarii, Panduru decide să îl vândă pe Moş Martin, un urs bolnav şi bătrân, foarte îndrăgit de artişti. Când nu găsesc ursul în cuşcă, circarii se îngrijorează, dau telefoane şi află că hoţii îl duc la Buzău. Pornesc cu toţii în căutarea patrupedului, unii dintre ei fără să-şi schimbe costumele sau să-şi şteargă machiajul.