Corupție, criza economică, pandemia de COVID-19 și moartea lui Maradona, în cartea „Ultimul tango la Buenos Aires“ de Justina Irimia
0Justina Irimia a publicat, luna aceasta, o ediție revizuită și adăugită a monografiei „Ultimul tango la Buenos Aires – O metropolă exotică pe înțelesul tuturor“, în care surprinde și evenimente majore care au afectat societatea argentiniană în ultimii ani, precum moartea procurorului Alberto Nisman, scandalul de corupție care a bulversat țara în 2018, pandemia, criza economică, dar și moartea lui Maradona.

„Ultimul tango la Buenos Aires – O metropolă exotică pe înțelesul tuturor“ (ediție revizuită și adăugită) a fost publicat de editura Eikon. Volumul reprezintă o monografie pe care autoarea a elaborat-o în urma sejurului în capitala argentiniană, analizând spiritul local și purtând discuții cu sociologi, psihologi, istorici, jurnaliști, profesori și filozofi. Cu ocazia revenirilor la Buenos Aires, în epoci diferite, a continuat să analizeze evoluția societății și să consemneze diverse episoade și fenomene relevante.
Volumul este structurat pe capitole – economie, politică, viaţă culturală, mituri urbane, tango, fotbal, tradiţii și superstiții, particularități insolite. Sunt descrise, de asemenea, evenimente majore înregistrate în ultimii ani, care nu au fost consemnate în prima ediție – moartea procurorului Alberto Nisman, scandalul de corupție care a bulversat țara, în 2018, pandemia, criza economică, precum și moartea lui Maradona.
În textul pe care îl semnează pe coperta a patra, Monica Pillat descrie astfel Ultimul tango la Buenos Aires: „Scrisă cu o vervă doldora de har și cu o acuitate a percepției rafinată de cultură, cartea strălucește prin inteligență, umor, sensibilitate și profunzime. Cu o agilă dezinvoltură, autoarea dezvăluie însușirile captivante ale spiritului sud-american, reflectat în arhitectura metropolei Buenos Aires, în mentalitatea și în gusturile locuitorilor săi, în conversație, literatură, politică și în dans, tangoul argentinian întruchipând complexitatea coregrafiei sufletești a unei nații pătimașe și fanteziste. Cine deschide această carte nu o va mai putea lăsa din mână până la ultima filă.”