Buddha Stretch, primul coregraf hip-hop din lume, la Adevărul Live

0
Publicat:
Ultima actualizare:
buddha stretch

Dansul hip-hop (cunoscut şi sub numele de streetdance) n-ar fi ajuns niciodată atât de popular fără munca unui singur coregraf inspirat: Buddha Stretch (Emilio Austin Jr.), primul coregraf de hip-hop din lume. Buddha Stretch a vorbit la Adevărul Live despre cariera sa şi despre inspiraţia pe care o găseşte pentru a crea cele mai frumoase mişcări.

Născut în 1968, în cartierul Brooklyn din New York, Stretch a vrut dintotdeauna să fie dansator. În carieră a fost ghidat şi încurajat să înveţe mereu chiar de la tatăl său, Emilio Austin, dansator şi el. A fost repede observat de colegii de pe ringul de dans, dar şi de artiştii la audiţiile cărora participa. Debutul mediatic l-a avut în 1987, pentru artiştii hip-hop Eric B şi Rakim, în videoclipul „Eric B for President“. Apariţia i-a adus recunoştinţa comunităţii hip-hop şi, în scurt timp, uşile i s-au deschis pentru mai mulţi artişti: Big Daddy Kane, Heavy D & the Boyz şi Salt’n’Peppa.

buddha stretch

Totuşi, momentul în care a reuşit să aducă paşii hip-hop de la petreceri în industria muzicală comercială a fost în 1992, când a fost contractat să realizeze coregrafia pentru videoclipul „Remember the Time“, al lui Michael Jackson. Buddha Stretch povesteşte amuzat despre momentul când a primit telefon prima oară de la echipa megastarului: se afla la filmările unui alt videoclip şi, când a auzit cuvintele „vă sunăm de la Michael Jackson Studios pentru o colaborare“, a crezut că este victima unei farse şi le-a închis telefonul în nas producătorilor. De trei ori! Râdea la telefon şi-l ruga pe interlocutor să se lase de glume. A fost nevoie de intervenţia altor persoane care îl cunoşteau ca să-l convingă că e adevărat ce i se întâmplă.

Stretch a devenit coregraful videoclipului şi a adus în lumea pop primele mişcări de hip-hop. După ce videoclipul a primit confirmarea topurilor muzicale, şi fanii lui Michael Jackson au fost mai receptivi faţă de stilurile de dans de stradă, indiferent dacă artiştii pentru care se dansa erau hip-hop sau nu. Stretch era de părere că atenţia nu putea să aducă decât lucruri bune în comunitate, locuri de muncă şi oportunităţi pentru tineri. „Atunci când lucrăm pentru artişti pop în vogă, nu devenim brusc pop, ci îi facem pe ei să se apropie de hop-hop“, spunea Stretch.

După colaborarea cu Michael Jackson, cariera coregrafului a explodat: artiştii apelau la ideile lui pentru noua luptă apărută în industrie: cel mai bun show live. Toţi cântăreţii încercau să-i aducă pe scenă, în concerte, pe cei mai buni dansatori. Stretch şi-a mai adăugat în portofoliu artişti precum Mariah Carey, Whitney Houston şi Will Smith.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite