Alteţele Regale Principesa Margareta şi Principele Nicolae s-au purtat la teatru, într-un pod, ca într-un palat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alteţele Regale Principele Nicolae şi Principesa Margareta, alături de actori şi de directorul Teatrului Bulandra (dreapta)                                                          FOTO: princeradu.ro
Alteţele Regale Principele Nicolae şi Principesa Margareta, alături de actori şi de directorul Teatrului Bulandra (dreapta)                                                          FOTO: princeradu.ro

Principesa Margareta şi Principele Nicolae au fost prezenţi la „Arlechino moare!?“, un spectacol-laborator, jucat într-o sală mică, la etajul al treilea a sălii „Liviu Ciulei“ de la Teatrul Bulandra.

Spectatorii care s-au dus în weekend să vadă spectacolul „Arlechino moare!?“, de la Teatrul Bulandra, au avut parte încă de un spectacol alături de ei, în public. Toată lumea a fost emoţionată când, înainte de spectacol, în micuţa sală de la etajul al treilea al Teatrului Bulandra, şi-au făcut apariţia feţe regale pe care nu te aşteptai să le întâlneşti într-un spaţiu experimental de laborator. 

Alteţa Sa Regală Principesa Moştenitoare Margareta şi Alteta Sa Regală Principele Nicolae al României au fost deschise spre proiectul „Bulandra-Laborator“, dorind să vadă proiectul iniţiat de actriţa Antoaneta Cojocaru. Directorul teatrului, Alexandru Darie, îmbrăcat la patru ace, i-a întâmpinat şi, împreună, au urcat nu mai puţin de trei etaje într-o fostă săliţă, unde înainte se făceau decoruri. Noul spaţiu a fost amenajat deasupra intrării actorilor de la Teatrul Bulandra, unde acum se află Sala „Liviu Ciulei“ (fosta Sală Izvor).

Principesa Margareta era îmbrăcată într-un sacou, cu pantaloni, iar Prinţul Nicolae purta un costum. În sală, s-au aşezat ca toţi ceilalţi spectatori, pe gradene. La sfârşit, Alteţele Regale i-au felicitat pe actori, iar Principesa Margareta a primit, la rândul ei, flori, la fel ca actorii.  

image

Teatrul Bulandra a lansat proiectul Laboratorul de Noapte odată cu inaugurarea acestei noi săli.

„ E o sală dedicată actualizării actului teatral şi al căutarii de forme noi.Cu siguranţă este cea mai complexă experienţă profesionala la care am participat până acum.Acest spectacol a început ca un laborator de arta actorului, ce s-a desfăşurat pe parcursul unui an şi a avut ca scop îmbinarea diferitelor forme de expresie: cuvântul, mişcarea, muzica, fotografia, imaginea, masca. Sunt recunoscatoare pentru încrederea primită atât din partea colegilor mei, cât şi din partea domnului director, Alexandru Darie, care a avut generozitatea să încurajeze căutările noastre.

Faptul că Principesa Margareta şi Principele Nicolae au asistat la spectacolul nostru a însemnat foarte mult pentru mine. M-au făcut să simt că, într-un moment destul de trist şi de confuz pentru artă şi artişti, experienţa noastră contează“, spune Antoaneta Cojocaru. „S-au purtat într-un pod ca într-un palat“, declară, emoţionată, tânăra actriţă.

„Arlechino moare!?“ e primul laborator de cercetare teatrală înfiinţat în cadrul unui teatru de stat. Importanţa unui asemenea laborator constă în faptul că permite o căutare amplă a unor noi mijloace teatrale de expresie,  cât şi o continuă descoperire de modalităţi de comunicare între actor si spectator, dezvoltând un public superior, vizionar, spune Adrian Ciobanu, cel ce l-a interpretat pe Arlechino.

"Prezenţa la spectacol a Alteţelor Regale deschide un drum important spre normalitate, drum necesar pentru reabilitarea iniţiativelor culturale“, punctează actorul Adrian Ciobanu.

Pentru Adrian Ciobanu (foto, alături de Antoaneta Cojocaru), actorul care-l interpretează pe Arlechino, spectacolul reprezintă „o provocare la adevăr, un text care m-a făcut să caut în profunzime un personaj în care am crezut cu întreaga mea fiinţă”, iar soprana Raluca Oprea, interpretând rolul „Moartea”, se confesează, la rându-i, emoţionant: „Arlechino moare? este cea mai fascinantă experienţă a parcursului meu artistic... La acest personaj m-a atras ambiguitatea trăsăturilor şi permanenta sa peregrinare între viaţă şi moarte, real şi ireal... o sumă a celor mai profunde stări, la hotarul dintre realitate şi inefabil.”

"Pentru mine "Arlechino moare?" este o călătorie fără sfârşit. Un drum. Voi continua să păşesc, să respir, să caut. Voi continua să cred. Eu. Colombina." (Ela Ionescu)

Spectacolul „Arlechino moare!?“, de Nikolai Evreinov, e un proiect realizat „într-o manieră simbolistă, provocatoare, în care actorii se confruntă uneori miraculos, alteori terifiant cu propriile lor măşti. Suntem fericiţi că Alteţele Regale au fost deschise spre un asemenea experiment“, spune Alexandru Darie, directorul teatrului.

Nikolai Evreinov, regizor şi dramaturg rus, asociat cu simbolismul rus s-a născut la Moscova (13 februarie 1879) şi a murit la Paris (7 septembrie 1953). Influenţat de filosofia lui Schopenhauer, Nietzsche şi Bergson, precum şi de estetica şi simbolismul commediei dell’arte, Evreinov şi-a dezvoltat teoriile teatrale în „O introducere în monodramă” (1909). Emigrează în 1925 în Franţa şi devine unul dintre cei mai reputaţi dramaturgi şi regizori din emigraţia rusă. Dintre piesele lui Nikolai Evreinov amintim: „Prezentarea dragostei” (1910), farsa tragică „Moartea veselă” (1908), „Comedia fericirii”, jucată pe Broadway în 1926. Evreinov consideră că teatrul nu e neapărat expresia unui sentiment estetic conştient, ci mai ales revelarea instinctului de transfigurare ce evoluează de la animal - chiar vegetal - spre uman.

Arlechino moare!? de Nikolai Evreinov

Adaptare text  Oana Turbatu

Distribuţie:

Arlechino  Adrian Ciobanu

Pierrot  Antoaneta Cojocaru

Colombina  Ela Ionescu

Dottore  Vlad Oancea

cu participarea sopranei Raluca Oprea în rolul „Moartea”

Scenografia                Mihai Păcurar

Light design               Alexandru Darie

   
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite