Un olandez vrea să facă o afacere din zborurile întârziate din România
0
După câteva căutari pe Internet, Cees Werff, un olandez din Amsterdam, şi-a dat seama că în România lipseşte un nou tip de business: o companie de despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Aşa a lansat recent FlightClaim.ro, un serviciu prin care românii pot obţine până la 600 de euro dacă zborurile lor au fost afectate.
Cees Werff este avocat de profesie, insa si-a inceput cariera in industria de servicii financiare, a lucrat ani de zile la ING, inclusiv in Romania intre 2003 si 2004, asa ca stia "cate ceva" despre piata din Romania. In 2014, Werff a fondat compania Claims Corporation Network, un furnizor european de servicii de daune TPA, al carui brand este Flight Claim.
"Povestea FlightClaim incepe acum o luna de zile, cand eram intr-un aeroport asteptand sa zbor inapoi in Amsterdam si am vazut multe intarzieri pe ecran, de 2-3 ore, ceea ce mi-a amintit de un regulament al curtilor europene (n.r.: CE 261/2004) pe care l-am vazut cu ceva timp in urma despre despagubirea calatorilor afectati de intarzieri", a spus fondatorul FlightClaim.ro.
Apoi cand a ajuns in Amsterdam, intr-o vineri seara, Cees Werff s-a apucat sa caute informatii pe subiect si a aflat ca pasagerii pot primi compensatii pentru intarzierile, zborurile anulate sau au fost facute rezervari peste limita locurilor in avion (overbooking). Dar cum a decis sa lanseze serviciul in Romania?
"Cand am facut cercetari pe Internet despre locurile in care companiile ofera deja acest tip de serviciu, am aflat ca sunt companii active in Europa de Vest, dar nu am gasit o companie activa in Romania. Deci am vazut imediat oportunitatea", spune Werff, care nu a dorit sa mentioneze cat a investit in lansarea site-ului.