Situaţiile în care însoţitorii de zbor sunt instruiţi să comunice codat şi ce se întâmplă când pilotul face infarct în timpul zborului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mandy Smith a fost stewardesă pentru compania aeriană Virgin Atlantic timp de 12 ani. FOTO Daily Mail
Mandy Smith a fost stewardesă pentru compania aeriană Virgin Atlantic timp de 12 ani. FOTO Daily Mail

Terorişti, pasageri rasişti şi piloţi care fac infarct în timpul zborului: acestea sunt doar trei dintre provocările cu care se pot confrunta însoţitoarele de zbor în timpul serviciului, potrivit unei foste stewardese de la compania aeriană Virgin Atlantic.

Fosta stewardesă Mandy Smith a lucrat, vreme de 12 ani, pentru compania aeriană Virgin Atlantic. Autoarea cărţii „Cabin Fever: aventurile unei stewardese” (foto) a dezvăluit câteva din cele mai bizare şi periculoase situaţii în care a fost implicată pe când lucra ca asistentă de zbor.

Înainte de a lucra la bordul avioanelor, asistenţii de zbor sunt foarte bine pregătiţi pentru situaţii limită, fiind supuşi la fel şi fel de probe şi simulări, potrivit publicaţiei „Daily Mail”. „La antrenamente, suntem învăţaţi să ne descurcăm în orice situaţie. Inclusiv cu detectarea teroriştilor şi cum să acţionăm în timpul naşterilor neprevăzute. Suntem învăţaţi chiar şi cum să imobilizăm indivizi care ameninţă siguranţa zborului, cum să ne descurcăm cu pasagerii beţi 

sau cu chef de scandal. Ştim tehnici de supravieţuire în caz de aterizare forţată în deşert, pe mare, într-o zonă cu climat polar sau în junglă. De asemenea, am participat la simulări de dezastru şi am învăţat cum să facem triajul victimelor în funcţie de răni. Ştim tehnici de apărare în caz de atac, dar şi cum să ne descurcăm cu rechinii în cazul unei prăbuşiri în apă”, explică Smith. 

image

Unele situaţii îi iau însă prin surprindere chiar şi pe cei mai bine instruiţi. În timpul carierei sale ca stewardesă, Mandy a asistat la atacul de cord al unuia dintre piloţi. Un alt membru al echipajului a adus avionul la sol după ce căpitanul avionului a suferit un infarct în faţa pasagerilor. „L-am îngrijit cum am putut mai bine în situaţia aceea, iar un alt membru i-a luat locul. Virgin Atlantic are, de obicei, doi piloţi însărcinaţi cu aterizarea avionului, dar se poate descurca şi unul singur cu această sarcină, în caz de urgenţă”, menţionează fosta stewardesă. 

Ce se întâmplă cu pasagerii recalcitranţi 

În ciuda faptului că a zburat de sute de ori cu avionul, Mandy Smith povesteşte că cea mai ciudată experienţă a ei a avut loc în timpul antrenamentelor, când a învăţat cum să răspundă în faţa unor situaţii tensionate care apar din cauza unor diferenţe culturale şi religioase.

În anumite culturi şi religii, oamenii nu acceptă să fie serviţi de o femeie aflată la menstruaţie. Noi am învăţat cum să nu ne lăsăm jignite de întrebările ciudate care ni se pun în legătură cu acest subiect. Mi s-a întâmplat de câteva ori să fiu întrebată dacă sunt în «perioada mea feminină». De obicei, suntem învăţate să îi recunoaştem pe cei care ar putea fi jigniţi de această problemă, pentru a pasa sarcinile unui alt coleg înainte de a fi confruntate, povesteşte Smith.

Şi problemele de rasism stârnesc situaţii neplăcute. „Unii oameni refuză să se aşeze lângă alţii din cauză că nu le place culoarea pielii vecinului de scaun. De obicei, persoana hărţuită este mutată pe un loc mai bun. Încercăm să îi facem pe oameni să înţeleagă faptul că nu tolerăm asemenea prejudecăţi”, mai spune autoarea.

Cum se procedează în cazul depistării teroriştilor

Potrivit lui Mandy Smith (foto), echipajele de zbor şi-au schimbat tactica în ceea ce îi priveşte pe potenţialii terorişti şi criminali 

image

după atacurile teroriste din Statele Unite, petrecute pe 11 septembrie 2001. După incident, manualele au fost rescrise iar echipajele de zbor au fost instruite să îi includă pe pasageri în operaţiunea de salvare, pentru ca persoanele care ar putea reprezenta un pericol să nu ajungă în cabina de pilotaj. Smith s-a confruntat cu o astfel de situaţie în 2002, când doi infractori periculoşi căutaţi de FBI, s-au îmbarcat în unul din zboruri. 

   

„În 2002, ne pregăteam de decolare de pe aeroporul Heathrow spre San Francisco, când doi membri ai echipajului şi eu am observat doi bărbaţi în apropierea cabinei, care transmiteau tot felul de semnale de avertizare. Erau foarte neîngrijiţi, nervoşi şi se holbau la ceilalţi pasageri. Am anunţat managerul de serviciu, iar personalul de la sol a efectuat imediat o serie de verificări. Ne-am alertat în momentul în care am observat că au cumpărat biletele cu acelaşi card de credit, dar au ales să stea separat. În scurt timp, poliţiştii au sosit şi i-au încătuşat pe cei doi, escortându-i afară din avion”, îşi aminteşte Mandy Smith. 

Cel mai important este, însă, ca echipajul de zbor să ia măsuri fără să alerteze pasagerii. În cazul unui pasager bolnav sau al unui incendiu, membrii echipei sunt instruiţi să comunice codat, fără să stârnească panică între călători. 

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite