Impresii despre cele mai frumoase locuri de vacanţă: „Am avea mai mult succes cu un turism mai puţin scorţos“
0
Ana Maria Caia a vorbit la Adevărul Live despre acele locuri care merită vizitate, despre România şi despre cum a regăsit ea anumite oraşe ale lumii.
Cele mai frumoase colţuri ale ţării şi nu numai urmează sa iasă la iveală datorită invitatei de astăzi de la Adevărul Live, care ne aduce sfaturi şi poveşti de prin lume adunate. Ana Maria Caia a fost invitata noastră şi ne-a destăinuit descoperirile călătoriilor sale.
Ana Maria Caia a discutat la Adevărul Live despre cele mai bune locuri de vizitat, dar şi despre ce ar trebui să facă România pentru a creşte. Ea publică impresii pe site-ul personal caia.ro şi mai jos sunt câteva dintre opiniile ei exprimate la Adevărul Live. „Cu un turism mai puţin scorţos şi mai deschis la aventură am avea mai mult succes“, susţine Caia.
Pe-un picior de plai, pe-o gură de Rai: cele mai frumoase locuri de vacanţă
Ea a vorbit şi despre oraşele de vizitat, cum ar fi Barcelona sau Berlin. „Barcelona este acel tip de oraş de care turiştii se îndrăgostesc permanent. Este unul dintre cele mai vizitate oraşe din lume, zeci de milioane de turişti. Este făcut să fie o expoziţie“, a declarat Caia. I-a caracterizat pe spanioli drept oameni comunicativi, care zâmbesc mult. „Popor care pleacă pe mare, explorează, n-are anxietate faţă de străini“.
---
UPDATE 15.59 „Dacă eşti copil mic în România şi visezi să ajungi cel mai mare bucătar din lume, cum faci asta? Jamie Oliver, spre exemplu, a început să lucreze de pe la 15 ani în bucătărie. Tu trebuie să termini 12 clase la o şcoală normală. Apoi, ai vrea sa înveţi să găteşti, dar unde te duci să înveţi, ucenic pe lângă cineva? Cu un curs de bucătar nu poţi să devii bun. Cu o şcoală profesională eşti ajutat foarte mult, ieşi bucătar“, a apreciat Caia această lume limitată în România.
UPDATE 15.56 „Dacă stai câteva săptămâni în Dubai, se schimbă peisajul“, a menţionat Caia despre ritmul în care această ţară creşte şi investeşte foarte mult în turism, în dezvoltarea urbană.
UPDATE 15.53 Cum s-ar putea schimba modul în care românii comunică despre ţara lor? „Eu nu cred că putem fi dintr-o dată competitivi, iar toate ţările care au crescut în turism au cheltuit foarte mulţi bani. Şi din domeniul privat au venit foarte mulţi bani, nu doar de la stat“, a declarat Caia. „Antalya s-a dezvoltat în 10 ani, au atras oameni din toate satele de munte, oameni fără pregătire, care păşteau capre şi i-au pus să lucreze în hoteluri. Primii ani au fost grei, nu toţi angajaţii erau calificaţi, dar lucrurile au evoluat“.
UPDATE 15.48 Caia a vorbit şi despre Anthony Bourdain, un bucătar celebru care a venit în România să vorbească despre bucătăria de aici, dar şi despre Michael Palin căruia i-a fost aranjat un interviu cu Gigi Becali. L-au aşteptat cam două ore, interviul a fost făcut, dar televiziunea nu a vrut să difuzeze nimic, pentru că era caraghios tot interviul, toată aranjarea. Caia consideră că românii ar trebui să-şi promoveze ţara aşa cum e, nu doar cu părţile bune.
UPDATE 15.45 Caia a vorbit şi despre emisiunile Top Gear şi promovarea imensă de care a beneficiat România. „Să-l ai pe Clarkson vorbind despre Dacia, despre Transfăgărăşan, cea mai frumoasă şosea din lume, este foarte important. Este cea mai urmărită emisiune din lume“.
UPDATE 15.42 În ciuda trecutului neglorios al Thailandei drept destinaţie bună pentru turism sexual, materialele de promovare actuale reuşesc să creeze o nouă imagine, să atragă altfel turişti. Caia susţine că românii ar trebui să vândă poveşti în videoclipuri, să introducă oameni în acestea. „România ar trebui să facă ceva legat de Dracula, este un trend mondial acum cu vampirii. Este un dat, e un cadou, îl foloseşti“, a mai spus aceasta.
UPDATE 15.37 „Cu un turism mai puţin scorţos şi mai deschis la aventură am avea mai mult succes“, susţine Caia. Românii care vor să facă bani din turism ar trebui să accepte că nu totul poate fi perfect, dar turiştii vor alege după preferinţele lor şi poate avea succes.
UPDATE 15.35 „Trebuie să ai un restaurant bun în orice sat. [...] În natură, când vinzi sate neatinse, nu-i trânti turistului nişte cartofi dintr-o pungă de la magazin“, a afirmat Caia. Răsfăţul turiştilor este important, mai ales că alte ţări au făcut-o deja şi s-au descurcat bine.
UPDATE 15.33 „Da, putem vinde asta, nişte sate izolate, care s-au păstrat aşa cum erau acum sute de ani“, susţine Caia. Totuşi, ea mai crede că turiştii nu sunt trataţi bine pe deplin, mai ales că nu este oferită mâncarea tradiţională românească, în tandem cu locul. „Femeile din acele sate ştiu să gătească, nu pizza, ci mâncare tradiţională“, a afirmat aceasta.
UPDATE 15.27 Caia a vorbit şi despre modul în care Thailanda a reformat zone întregi, cum ar fi Tribul gâturilor lungi, acele femei cu oasele tasate care dau imaginea unui gât foarte lung. Şi în aceste zone au fost schimbate ritualurile, le-au pus televizoare în pădure pentru a-i educa: turiştii, personaje caucaziene care s-ar putea plimba prin zonă, nu sunt inamici. Şi ideea a dat roade. Turismul este în creştere.

UPDATE 15.25 Cum îşi promovează alte ţări brandul turistic? Caia a vorbit despre Thailanda care vinde imaginea templelor, amabilitatea oamenilor, natura, dar au şi un minister al turismului foarte puternic. „Ei scot cam o campanie pe săptămână, la nivel mondial. Se ocupă foarte mult de cele online. Şi au multe târguri, festivaluri, o mulţime de emisiuni pe televiziunile din afara ţării“, a explicat aceasta.
UPDATE 15.23 Caia a vorbit şi despre problema pe care a avut-o Oprah Winfrey în Elveţia, când o vânzătoare n-a dorit să-i arate o geantă pe motiv că e prea scumpă. Elveţia e o ţară curată, atentă la reclame, care sunt create uneori cu umor, dar, susţine Caia, nu poţi schimba cetăţenii, dacă ei sunt rasişti.
UPDATE 15.22 „Berlin e o destinaţie foarte frumoasă, un oraş ieftin, competitiv la preţ. Are muzee grozavă şi o viaţă de noapte spectaculoasă, ei îi spun multi-culti“, susţine Caia. Când vine vorba de ales o destinaţie, ea a creionat şi fundalul fiecărei decizii de a pleca într-un anume loc. „Noi avem un segment de turişti reticenţi, de vârstă medie, care vor alege mereu destinaţii sigure: Turcia all inclusive, foarte puţin Spania. Acei oameni care nu ies din zona de confort“. Clientul mai tânăr alege uneori acele city breaks, câteva zile, la final de săptămână. Pentru cei interesaţi de cumpărături, mai există Milano, Istanbul sau Dubai pentru cei care doresc ceva mai mult.
UPDATE 15.17 Viena se va vinde întotdeauna, tot timpul anului, susţine Caia, având creşteri cu piaţa de Crăciun, dar este mereu pe profit. „Foarte bine stă Barcelona, dar şi Madrid, unde contribuie diaspora“, a mai spus aceasta. Pe creştere este Berlin, pentru cei interesaţi de capitala Germaniei. Mai sunt capitalele Marii Britanii şi Franţei, oraşe care niciodată nu şi-au pierdut din strălucire.
UPDATE 15.14 „Barcelona este acel tip de oraş de care turiştii se îndrăgostesc permanent. Este unul dintre cele mai vizitate oraşe din lume, zeci de milioane de turişti. Este făcut să fie o expoziţie“, a declarat Caia. I-a caracterizat pe spanioli drept oameni comunicativi, care zâmbesc mult. „Popor care pleacă pe mare, explorează, n-are anxietate faţă de străini“.
UPDATE 15.11 „Prima dată am ieşit din România la Moscova. [...] Este un oraş copleşitor de mare. M-am întors la Moscova în primăvara lui '90, la ei imperiul îşi trăia ultimele zile“, a declarat Ana Maria Caia. „Acum era un imperiu care se chinuia să trăiască. Mi s-a părut mai mic oraşul, hotelul mai puţin spectaculos“.