Doar 120.000 turi┼čti ├«┼či fac vacan┼úa pe litoralul rom├ónesc. Reprezentant al unei asocia┼úii patronale: Nu este de vin─â pre┼úul ┼čezlongurilor

0
0
Mamaia FOTO C─âlin Gavrila┼č

├Än jur de 120.000 turi┼čti ├«┼či fac vacan┼úa pe litoralul rom├ónesc, cifre ├«n cre┼čtere, ├«n aceast─â perioad─â, spune Corina Martin, pre┼čedintele de onoare al Asocia┼úiei Patronale RESTO Constan┼úa.

Potrivit acesteia, nu sunt turi┼čtii "de vin─â" pentru sc─âderea rezerv─ârilor ├«n Rom├ónia, nici pre┼úul ┼čezlongurilor ori tarifele pe noaptea de cazare, ci bugetele de promovare ale Turciei, Greciei ┼či Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu ÔÇŁzero euro promovare cheltui┼úi de Rom├óniaÔÇŁ.

ÔÇŁ├Än jur de 120.000 turi┼čti pe litoralul rom├ónesc, cifre ├«n cre┼čtere clar─â, ├«n aceast─â perioad─â, ├«n apropierea ├«nceputului de august - luna vacan┼úelor ├«n Rom├ónia ┼či ├«n Europa. Din estim─ârile pe care le am de la turoperatori, toate destina┼úiile din bazinul M─ârii Negre au fost afectate de sc─âderi ale cererii de vacan┼úe ├«n acest sezon, ca efect al situa┼úiei din Ucraina - care a generat reticen┼ú─â ┼či rezerve ├«n alegerea zonei de litoral la Marea Neagr─â. Un procent de 20% sc─âdere, ├«n medie, ├«n Rom├ónia ┼či Bulgaria, mai ales. Dar ┼či ├«n Turcia ┼či Grecia, chiar, unde media e, totu┼či, pu┼úin mai micaÔÇŁ, spune Corina Martin, pre┼čedintele de onoare al Asocia┼úiei Patronale RESTO Constan┼úa.

Potrivit acesteia, ├«n plus, cre┼čterile de tarife de vacan┼ú─â generate de cre┼čterea tuturor costurilor pentru utilit─â┼úi, alimente, combustibil, materii prime ┼či forta de munc─â - au determinat ├«n mod direct sc─âderea cererii de vacan┼ú─â ├«n general, iar cel mai mult au avut de suferit destina┼úiile care erau, oricum, mai scumpe (de exemplu, Mamaia, prin compara┼úie cu alte sta┼úiuni).

ÔÇŁPeste toate aceste efecte, s-au ad─âugat, nefericit ┼či iresponsabil, lipsa oric─ârei campanii de promovare a destina┼úiilor rom├óne┼čti (vinova┼úi - Ministerul public ┼či aministra┼úiile locale de pe litoral), precum ┼či decizii de Consilii locale care au alungat turi┼čtii c─âtre alte sta┼úiuni ┼či destina┼úii, ├«n loc s─â ├«i atrag─â (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constan┼úa). S─â nu omitem ├«ns─â un element esen┼úial. Anume c─â turismul Bulgariei, Turciei ┼či al Greciei nu tr─âie┼čte din turi┼čti bulgari, turci sau greci, ci din turi┼čti europeni, rom├óni, ru┼či etc. ┼ó─âri cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ┼ú─âri de unde ├«┼či propun (┼či reu┼česc) s─â atrag─â turi┼čti. Inclusiv pe rom├óniÔÇŁ, afirm─â Corina Martin.

Ea spune c─â turi┼čtii rom├óni aleg singuri ┼či liberi unde merg ├«n vacan┼ú─â.

ÔÇŁTuri┼čtii rom├óni c─âl─âtoresc unde doresc ei ┼či a┼ča este normal - nu sunt ┼či nu pot fi obliga┼úi s─â r─âm├ón─â ├«n Rom├ónia, mai ales c─â nimeni nu a cheltuit 1 leu pentru a-i atrage s─â r─âm├ón─â ├«n vacan┼ú─â ├«n Rom├ónia. Deci, nu turi┼čtii sunt "de vin─â" pentru c─â au sc─âzut rezervarile ├«n Rom├ónia. ┼×i nici ┼čezlongul de 20 sau 30 sau 40 de lei de pe litoralul rom├ónesc nu e de vin─â pentru sc─âderea num─ârului de turi┼čti din Rom├ónia. Tarifele pentru ┼čezlong chiar acestea sunt ┼či le g─âsi┼úi pe 90% din plajele Rom├óniei. Desigur, pute┼úi alege un ┼čezlong la 70 - 100 lei, pe o plaj─â exclusivist─â, cu mai multe facilit─â┼úi ┼či sunte┼úi liber s─â alege┼úi ce v─â place - ┼či a┼ča trebuie s─â fieÔÇŁ, mai spune ea.

În opinia sa, nu sunt de vină nici tarifele pentru camere de hotel de 200- 300 sau 1000 lei/noapte.

ÔÇŁDe vin─â sunt bugetele de promovare ale Turciei, Greciei ┼či Bulgariei - de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu....ZERO EURO promovare cheltui┼úi de Rom├ónia (minister ┼či administra┼úii locale). ├Än Rom├ónia, ├«nc─â lipse┼čte CULTURA de industrie a ospitalit─â┼úii ┼či Educa┼úia de Destina┼úie Receptoare - cu tot cu management, dezvoltare, promovare, dar ┼či cu educa┼úia popula┼úiei ├«n aceast─â direc┼úie. O rug─âminte, totusi - nu mai lovi┼úi ├«n afacerile rom├óne┼čti care v├ónd ┼či promoveaz─â produs rom├ónesc. ├Än cazul nostru, ├«n industria turismului - noi vindem ┼či promov─âm chiar imaginea Rom├ónieiÔÇŁ, mai spune Corina Martin.

Ea cere oamenilor s─â nu loveasc─â ├«n afacerile rom├óne┼čti.

ÔÇŁDincolo de opera┼úiunile de r─âzboi din Ucraina, ├«n interiorul Rom├óniei ducem lupte grele ┼či noi - s─â supravie┼úuim cu servicii decente ┼či corecte, ├«n condi┼úii de taxe ┼či impozite triple fa┼ú─â de operatorii bulgari sau greci sau turci, ├«n condi┼úii de "comandamente de control" ca de r─âzboi ┼či f─âr─â nicio promovare sau aten┼úie fa┼ú─â de importan┼úa unui sector economic ce putea fi ├«n Top 3 priorit─â┼úi pentru Rom├ónia - dar nu este! Ne str─âduim s─â oferim servicii decente, dar ┼či experien┼úe ┼či emotii celor care ├«nc─â aleg Rom├ónia. ┼×i noi, ┼či turistii, clien┼úii ┼či oaspe┼úii no┼čtri - am f─âcut o alegere. S─â fim, ├«nc─â, AICIÔÇŁ, precizeaz─â Corina Martin.



Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite